خبرگزاری کار ایران

مدیرکل هماهنگی شبکه های مردمی کمیته امداد خبر داد:

راه اندازی شبکه نیکوکاری برای کمک به نیازمندان

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۲۱۶

به ازای هر ۲۰ هزار نفر شبکه ای نیکوکاری ایجاد می شود که هر مرکز نیکوکاری شامل شش عضو است و این مراکز تحت نظارت و پشتیبانی کمیته امداد قرار دارند.

مدیر کل هماهنگی شبکه های مردمی کمیته امداد از راه اندازی شبکه نیکوکاری برای کمک به نیازمندان در سطح کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، حمید نصیری، امروزیکشنبه ۲۶ بهمن ماه در نشست خبری با اشاره به اینکه: بیش از ۹۰۰ مرکز نیکوکاری در کشور فعال هستند اظهار داشت: استان فارس در حوزه کارهای نیکوکاری و کیفیت کارها جزو پنج استان برتر کشور است که این جای خرسندی است.

وی با اشاره به راه اندازی شبکه نیکوکاری در کشور تصریح کرد: به ازای هر ۲۰ هزار نفر شبکه ای نیکوکاری ایجاد می شود که هر مرکز نیکوکاری شامل شش عضو است و این مراکز تحت نظارت و پشتیبانی کمیته امداد قرار دارند.

وی با بیان این مطلب که جامعه هدف شبکه نیکوکاری نیازمندان و نیکوکاران هستند ادامه داد: مراکز و شبکه های نیکوکاری به دو شکل فیزیکی و مجازی تشکیل می شوند که مراکز مجازی آن در حال تهیه است و تا سال آینده برای استفاده به اتمام می رسد.

نصیری با بیان اینکه این مرکز تنها یک شبکه اجتماعی و مردمی است و هیچ کارکرد سیاسی ندارد افزود: تلاش ما این است که هر قشری از مردم بتوانند متناسب با توانایی های خود نقش را در برابر نیازمندان انجام دهند و قصد بر این است که مددکاری عمومی را به مردم واگذار کنیم.

وی از همکاری حدود ۲۰۰ هزار نفر در کشور به عنوان نیکوکار و نیروهای افتخاری با شبکه های نیکوکاری خبر داد و گفت: پنج هزار و ۴۰۰ نفر از معتمدین محلات عضو این مراکز و هیئت عامل این مراکز در سطح کشور هستند.

وی تقویت همبستگی اجتماعی، حضور مردم در عرصه خدمت رسانی به محرومان و بهره گیری از تخصص مردم، فقیر یابی و شناسایی نیازمندان واقعی، پیشگیری از فقر، جلوگیری از ناهنجاری های اجتماعی در سطح محلات، ارتقا سرمایه های اجتماعی و جهت دهی به احساسات و افکار مردم را از جمله کارکردهای مرکز و شبکه نیکوکاری برشمرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز