خبرگزاری کار ایران

اعتراض رسانه های فارس به برخورد رییس کمیسون فرهنگی اجتماعی شورای شهر شیراز؛

آبستراکسیون خبرنگاران درصحن شورا

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۴۳۶

برخی از خبرنگاران از تنظیم بیانیه‌ای درخصوص محکومیت رفتار محمدرضا هاجری، توسط خبرنگاران استان فارس خبر می‌دهند.

نوع برخورد رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر شیراز با اصحاب رسانه در هشتاد و چهارمین جلسه علنی این شورا با واکنش تند خبرنگاران و روزنامه نگاران فارس همراه بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، پس از آنکه محمد رضا هاجری در صحن علنی شورای خبرنگاران را سانسورچی خواند و با به کار بردن برخی الفاظی خاص، خواستار بیرون رفتن اصحاب رسانه از صحن علنی شورای شهر شیرازشد، خبرنگاران رسانه‌های ملی و محلی فارس در پاسخ به آنچه بی‌حرمتی به قلم و اصحاب قلم خواندند، واکنش‌های متفاوتی از خود نشان دادند.

روزنامه سبحان در خصوص اتفاقات رخ داده در هشتاد و چهارمین جلسه علنی شورای شهر شیراز با انتقاد از عملکرد رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شیراز، ضمن ارایه گزارشی از روند برگزاری این جلسه درشماره صبح امروز(سه شنبه) خود نوشت:
عضو شورای شهر شیراز خطاب به خبرنگاران:
برید بیرون، برید گم بشید!!!
روزنامه‌های شیراز سانسورچی هستند

روز گذشته در حاشیه جلسه عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، خبرنگاران با لحاظ حفظ نظم شورا، از نایب رییس شورا خواستند با حضور در اتاق مصاحبه، یکی از مصوبات جلسه را برای آنان تشریح کند.

در حالیکه طالبان به همراه معاون اداری و مالی شهرداری شیراز این خواسته را اجابت کرده و در اتاق مصاحبه حضور یافتند یکی دیگر از اعضای شورای شهر وارد اتاق شد و با به هم زدن نظم مصاحبه و جوآفرینی، از طالبان خواست محل را ترک و به صحن شورا برگردد.

این حرکت محمدرضا هاجری با واکنش خبرنگاران همراه شد و یکی از خبرنگاران گفت: اگر قرار باشد ما به وظیفه خود عمل نکنیم اجازه بدهید ما برویم.

هاجری در پاسخ به این خبرنگار گفت: برو، برو بیرون.

وی سپس با هدایت شخصی دیگر از اتاق خارج و به صحن شورا بازگشت اما گفته‌های خود را کامل کرد و گفت: برید بیرون، برید گم شید.

هاجری بر سر جای خود بازگشت و وقتی رییس از همه جا بی‌خبر شورا از او خواست نظرش را در خصوص طرحی که در شورا به بحثگذاشته شده، صحبت کند، هاجری گفت: مگر این خبرنگار‌ها می‌گذارند. یک مشت سانسورچی که پشت درهای بسته مصاحبه می‌کنند و سپس فاکتور می‌فرستند.

خبرنگاران پس از اتمام مصاحبه به صحن بازگشتند و به نشانه اعتراض همراه با سایر خبرنگارانی که در شورا حضور داشتند، آنجا را ترک کردند.

هاجری به این رفتار خود بسنده نکرد و پس از اینکه در مقابل دوربین صدا و سیما قرار گرفت به خبرنگار این رسانه گفت: من به کسی توهینی نکردم. منظور من به خبرنگاران نبوده است و روی سخن من با روزنامه هاست. خبرنگاران روزنامه‌ها سانسورچی هستند و من حاضرم این موضوع را ثابت کنم.

علیرغم اینکه وی تاکید می‌کرد، توهین نکرده، اما خود اذعان می‌داشت که منظور من با روزنامه‌های محلی بوده است.

اگر چه جمله «برید بیرون، برید گم بشید» را اکثرا با گوش خود شنیدند و حاضرند این موضوع را شهادت بدهند، اما صدای ضبط شده وی در صحن هنگام سانسورچی خواندن خبرنگاران، حتما موجود است.

گفتنی است؛ نطق‌های هاجری اکثرا غیر مرتبط با وظیفه وی در شورا و موضوعات شهری است و به مسائل غیر استانی، فراملی و بعضا سیاسی و بین المللی مربوط می‌شود که در حرفه خبرنگاران این حوزه کاربردی ندارد.

هاجری تنها عضو شورا است که سعی می‌کند به همه طرح‌ها ایراد وارد کند و با صدایی بلند اشکالات موجود را، از نظر خود، فریاد بزند و به همین دلیل صدای هاجری، تنها صدایی است که در شورا شنیده می‌شود.

اما روزنامه عصر مردم نیز در شماره امروز خود، ضمن اعتراض به چنین برخوردی با اصحاب رسانه با سفید چاپ کردن ستون مربوط به گزارش مصوبات جلسه علنی شورای شهر شیراز، نوشت:

به دلیل اهانت و توهین رییس کمیسیون فرهنگی – اجتماعی کلانشهر شیراز به جمعی از خبرنگاران و استفاده از ادبیات و کلمات نامتعارف در حاشیه نشست شوراروزنامه عصرمردم از انتشاراخبارو گزارشات مربوط به هشتادو چهارمین جلسه علنی شورای شهر شیراز معذور است.

اما روزنامه افسانه هم دیگر روزنامه محلی شیراز بود که نسبت به این رفتار، شامگاه دیروز، به محمدرضا هاجری اعتراض کرد و در گزارشی با عنوان توهین رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیرازبه خبرنگاران نوشت:

((هشتاد و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز که روز گذشته برگزار شد برای خبرنگاران رسانه‌های مختلف که مشغول پوشش اخبار این جلسه بودند، نا‌تمام پایان یافت.

در حالی که یکی از اعضا شورا، جهت روشن کردن موضوع یکی از مصوبات از خبرنگاران خواسته بود به منظور حفظ نظم صحن علنی در اتاق جلسات غیر علنی حضور یافته و پاسخ شبهات خود در خصوص یکی از مصوبات را بشنوند با برخورد تند محمد رضا هاجری، رییس کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز رو به رو شدند که با الفاظی نا‌مناسب خبرنگاران را سانسورچی خواند و اهمیت حضور رسانه‌ها در جلسات شورا را زیر سوال برد و با لفظ «گم‌شید» آن‌ها را مورد خطاب قرار داد.

هاجری پس از حضور در صحن علنی شورا خطاب به حاضران و رییس شورا گفت: تعدادی از خبرنگاران و برخی از اعضا شورا پشت درهای بسته جمع شده‌اند و درحالی که فاکتورهای خبرنگاران نوشته می‌شود خبرهای مد نظر برخی از اعضا را پوشش می‌دهند.

لازم به یادآوری‌ست همه خبرنگاران حاضر در شورا به نشانه اعتراض نسبت به الفاظ نامناسب و توهین و افترا‌های مطرح شده توسط رییس کمسیون فرهنگی شورا، جلسه را ترک کرده و از پوشش ادامه اخبار مربوط به مصوبات شورا خود داری کردند. همچنین خبرنگاران حضور مجدد خود در جلسات شورای اسلامی شهر شیراز را منوط به عذر خواهی رسمی هاجری در صحن علنی شورا از همه خبرنگاران دانستند.))

درحالی که واکنش‌ها به این نوع برخورد رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز در فضای مجازی نیز ادامه بازتاب گسترده‌ای داشته است، برخی از خبرنگاران از تنظیم بیانیه‌ای درخصوص محکومیت این رفتارمحمدرضا هاجری، توسط خبرنگاران استان فارس خبر می‌دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز