خبرگزاری کار ایران

در اقدامی خداپسندانه؛

با اهدا عضو در جهرم، جان سه بیمار نجات دوباره یافت

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۰۳۸

در اقدامی انسانی و خداپسندانه با اهدا اعضاء یک بیمار که دچار مرگ مغزی شده بود، جان سه بیمار نجات یافت.

مدیر بیمارستان پیمانیه جهرم گفت: در اقدامی انسانی و خداپسندانه با اهدا اعضاء یک بیمار که دچار مرگ مغزی شده بود، جان سه بیمار نجات یافت.

عبدالعظیم جوکار با اعلام این مطلب گفت: پس از آن که با تشخیص تیم پزشکی، مرگ مغزی مرحوم عباس شهریاری در بیمارستان پیمانیه جهرم تأیید شد، سه بیمار نیازمند به اهدای عضو، زندگی دوباره یافتند.

جوکار تصریح کرد: با فداکاری خانواده مرحوم عباس شهریاریٰ ۳۱ ساله ساکن قیروکارزین که براثر حادثه رانندگی دچار مرگ مغزی شده بود، با اهدای اعضای این بیمار مرگ مغزی به افرادی که در نوبت دریافت عضو، لحظه شماری می کردند؛ یاد و خاطره این فرد برای همیشه جاودانه شد.

وی یادآورشد: کلیه و کبد این بیمار مرگ مغزی به علیرضا خدادای ۱۴ ساله شیراز و یک کلیه و پانکراس نیز به محمدمهدی نجاری ۲۰ ساله ساکن شیراز اهدا شد.

مدیر بیمارستان پیمانیه جهرم بیان کرد: عمل جداسازی اعضا در بیمارستان پیوند اعضا در بیمارستان پیمانیه جهرم و عمل پیوند اعضا در بیمارستان نمازی شیراز انجام گرفت.

جوکار خاطرنشان کرد: از زمان شروع به کار واحد پیوند اعضا در حوزه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم اعضای ۹۵ نفر از افرادی که دچار مرگ مغزی شده بودند با اعلام رضایت خانواده هایشان، به بیماران اهدا شده و جان نیازمندان دیگری را از مرگ حتمی نجات داده است و جهرم در زمینه جداسازی در کشور دارای مقام برتر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز