خبرگزاری کار ایران

شهردار شیراز خبر داد:

بهره برداری از بزرگترین پروژه پل سازی شیراز در سال ۹۵

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۸۶۱

پل ولی‌عصر(عج) به لحاظ طراحی، نحوه‌ اجرا، نوع مصالح، توان پیمانکار و اقدامات نظارتی، در سطحی مطلوب قرار دارد.

شهردار شیراز گفت: پل کابلی ولیعصر(عج)، با پایه‌ای که ارتفاع آن به اندازه یک ساختمان ۲۱ طبقه خواهد بود به عنوان نمادی از تخصص و مهندسی کشور با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی تا دو سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، علیرضا پاک فطرت ظهر امروز یکشنبه در بازدید از ایستگاه قطار شهری در دست ساخت در میدان ولی عصر(عج) و پل کابلی ولیعصر(عج)، ارزش افزوده ناشی از اجرای این پروژه‌ها را برای سرمایه‌گذاری و بلندمرتبه‌سازی بسیار مناسب ارزیابی کرد و افزود: با فراهم شدن این زیرساخت به همراه ایستگاه مترو در سطح زیرین این پل، ظرفیت بسیار ویژه‌ای در این محدوده از شهر به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه این پل دارای دو کیلومتر عرشه به صورت رفت و برگشت است و بلوار زینبیه را به بلوار سلمان فارسی متصل می‌کند، افزود: ساخت پایلون ۶۳ متری پل نیز در دست انجام است که برای آن از قالب‌های ویژه‌ای استفاده می‌شود؛ ضمن اینکه فراخوان خرید کابلهای مورد نیاز طرح نیز انجام شده که شرکت‌های بزرگ بین المللی برای تأمین کابل‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند.

شهردار شیراز با تصریح اینکه تعداد پروژه‌های بزرگ نظیر پل کابلی ولی‌عصر(عج) در کشور به‌عدد انگشتان دست نیست، گفت: تعداد پیمانکارانی هم که توان اجرای این گونه پروژه‌ها را داشته باشند، زیاد نیست.

علیرضا پاک‌فطرت با تصریح اینکه این پروژه، خود یک کلاس درس برای هر مهندس و هر متخصص پل‌سازی و دانشجویانی است که در حال تحصیل در این رشته هستند، گفت: پل ولی‌عصر(عج) به لحاظ طراحی، نحوه‌اجرا، نوع مصالح، توان پیمانکار و اقدامات نظارتی، در سطحی مطلوب قرار دارد.

وی تصریح کرد: پس از فرو ریختن حدود ۴۰ متر از عرشه پل، اکنون این بخش از عرشه جمع آوری شده و کار ساخت مجدد عرشه در حال انجام است.

شهردار شیراز همکاری مالکان املاک در مسیر این پروژه را مثبت ارزیابی کرد و افزود: پیمانکاران و مشاوران باید برای رفع مشکلات جانبی پروژه‌ها همت کنند و موضوعات را تنها به کارفرما محول نکنند.

گفتنی است، پروژه پل کابلی شیراز یکی از طرح‌های منحصربفرد پلسازی کشور محسوب می‌شود که به طول یک کیلومتر بلوار زینبیه را با گذر از موزه دفاع مقدس، پارک و میدان ولیعصر(عج) به بلوار سلمان فارسی متصل می‌کند و عرشه معلق آنکه به پایلون اصلی متصل است و ۱۰۵ متر طول دارد به تنهایی به اندازه پل کابلی تبریز است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز