خبرگزاری کار ایران

باحضور معاون رفاه و امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس:

رئیس جدید اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مهر معرفی شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۶۷۲

هداء حکمی از سوی «سهراب مختاری» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس نیز «سید علی اکبر علوی» به عنوان سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مهر معرفی شد.

جلسه تودیع و معارفه رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مهر با حضور معاون رفاه و امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس، فرماندار مهر، پرسنل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مهر و دبیر خانه کارگر لامرد و مهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد ومهر، معاون رفاه و امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس پیش از ظهر امروز شنبه در این جلسه بیان داشت: اشتغال یکی از دغدغه های دولت تدبیر و امید است و با فرهنگ سازی و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی به توسعه اشتغال کمک کنیم و مانند جامعه های مترقی دنیا، بحثاشتغال و کارآفرینی را دنبال کنیم.

قدرخادم الحسینی صیانت از نیروی کار را یکی از وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و تصریح کرد: از بین وزارتخانه هایی که در مرتبط با بحثاشتغال هستند نیز وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم وظیفه دارد که فرصت ها را شناسایی و در اختیار متقاضیان و سرمایه گذاران قراردهد و حمایت هایی را در این زمینه داشته باشد.

وی به فصل هشتم قانون کار «خدمات رفاهی کارگران» اشاره کرد وگفت: انشالله با ارتقاء این نمایندگی به اداره بتوانیم در خصوص ایجاد تعاونی های مسکن کارگری، خانه های بهداشت کارگری و… قدم هایی برداریم و به جامعه بزرگ ما که همانا کارگران می باشند، خدماتی را داشته باشیم.

در ادامه جلسه، فرماندارشهرستان مهر با بیان مطالبی بیان داشت: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مهر یکی از معدود اداراتی است که فعالیت چشمگیری در شهرستان نداشته است.

سیدمحمدموسوی با اشاره به پتانسیل ها و ظرفیت های عظیم گازی و صنعتی شهرستان مهر بیان داشت: شهرستان مهر؛ ۱۸ درصد گاز تولیدی کشور را تولید می کند و به عنوان حوزه نفوذی عسلویه فعالیت دارد که بخش عظیمی از نیروی کار را وارد بازار کار عسلویه و صنایع شهرستان می کند ولی هنوز اداره کار آن که نقش حاکمیتی دارد در سطح پائینی قراردارد.

فرماندار شهرستان مهر با اظهار گله مندی از اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: این شهرستان ظرفیت های خوبی دارد و اداره کل نسبت به ظرفیت های این شهرستان اعتماد کند و با توجه به اشتغال خوبی که در شهرستان صورت گرفته است به ارتقاء نمایندگی به اداره اقدام کند و ما هم کمک خواهیم کرد.

وی از خادم الحسینی خواست تا ارتقاء سطح اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مهر که یکی از مصوبات یکسال گذشته آاستاندار در سفر به شهرستان مهر بود ه است را بصورت ویژه پیگیری و به مدیرکل منعکس نماید.

سیدمحمدی موسوی با تاکید بر اینکه بودجه های عمرانی و دو درصد نفت و گاز افزایش یافته است، گفت: کار احداثساختمان اداری را دنبال کنید و ما هم از طریق اعتبارات عمرانی و دو درصد نفت و گاز به این موضوع کمک می کنیم که انشالله یک اداره ای قوی و آبرومند در شهرستان داشته باشیم.

وی در پایان سخنان خود از رئیس جدید اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مهر خواست تا با همکاری کارمندان برنامه ریزی دقیقی برای توسعه اداره داشته باشد.

در ادامه جلسه سرپرست جدید اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مهر با تقدیر و تشکر از فرماندار و معاون رفاه و امور اجتماعی اداره کل، افزود: قابلیت های شهرستان مهر بسیار بالاست و با وجود پالایشگاه گاز و بنزین و صنایعی که روز به روز در حال افزایش است باید بیشتر از این ها به این شهرستان توجه شود.

سید علی اکبر علوی از گام های مهم فرماندار مهر در توسعه اشتغال منطقه و استان تقدیر و تشکر کرد و گفت: لازم است با توجه به فضای کسب و کاری که در شهرستان شکل گرفته است نیز اداره ای که وظیفه ای حمایت از صنعت گر، تعاون گر، کارگر و کارفرما را برعهده دارد باید در به لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری در جایگاه بالایی قرار داشته باشد.

وی با اظهار تاسف از وضعیت موجود اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مهر، بیان داشت: انتظار داریم که هم اداره کل و هم فرمانداری در زمینه توسعه و ارتقاء اداره به ما کمک کنند تا بتوانیم کمبودها را مرتفع کنیم و در جهت توسعه و آبادانی منطقه گام برداریم.

در پایان جلسه «عبدالرضا روحی» دبیر خانه کارگر شهرستانهای لامرد ومهر نیز ضمن تقدیر و تشکر از فرماندار و معاون رفاه اداره کل و دیگر اعضای جلسه بیان داشت: حقیقتا با مستقل نبودن اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهر مهر همیشه در جذب نیروهای بومی در صنایع نفت و گاز با مشکل مواجه بوده ایم.

وی با تاکید براینکه خانه کارگر به عنوان بزرگترین تشکیلات کارگری با این اداره همکاری مستمری داشته است، تصریح کرد: تشکل ها وانجمن های کارگری در این شهرستان وجود نداشت ولی باوجود خانه کارگر و همکاری هایی که با اداره داشتیم، توانستیم تمامی انجمن ها را تشکیل دهیم تا بتوانیم در تمامی زمینه ها ورود پیدا کنیم.

در پایان جلسه با هداء حکمی از سوی «سهراب مختاری» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس نیز «سید علی اکبر علوی» به عنوان سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مهر معرفی شد و از خدمات دو ساله ی «حسین کمالی» رئیس سابق این اداره، تقدیر و تشکر بعمل آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز