خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی:

افراد را به دلیل مسایل سیاسی گذشته متهم نکنیم

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۷۱۷

این ظلم است که در دانشگاهی که هاشمی رفسنجانی مؤسس آن بوده، اسمی از او نبریم و حتی عکسی از او در دانشگاه نباشد.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به دلیل مسایل سیاسی که در گذشته وجود داشته افراد را همچنان متهم ندانیم.
به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، حجت‌الاسلام سید طا‌ها هاشمی، صبح پنجشنبه، ۲۹ آبان ماه، در آئین اختتامیه جشنواره هنر دانشگاه آزاد واحد شیراز اظهار داشت: عقلانیت و دیانت دو موهبتی است که خداوند به انسان داده و هیچ‌کدام قرار نیست جای دیگری را بگیرد.

وی تصریح کرد: قرآن کتابی است که اگر به‌درستی فهم شود همه آن را می‌پذیرد و اگر امروز قرآن به‌درستی تبیین شود کسی نیست که آن را رد کند.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد بیان کرد: چرا ما کاری می‌کنیم که جامعه روشنفکر جامعه و کسانی که مخاطب اول ما هستند این تصور را داشته باشند که قرآن برای مردم عوام است.

وی با اشاره به اینکه بافهم نادرست از قرآن، تمام جوامع بشری را محروم می‌کنیم، اضافه کرد: اگر بخواهیم جامعه بشری را به‌درستی مخاطب خود قرار دهیم، باید اسلام جاری در زمان را برای افراد معرفی کنیم.

هاشمی بابیان این مطلب که باید در سبک زندگی مدل‌سازی کرد و اسلامی مدرن را به جامعه معرفی کرد، گفت: اگر می‌خواهیم جوانان ما حضرت زهرا(ص) را الگوی خود قرار دهند، باید حضرت زهرا(ص) در زمان را به جوانان معرفی کنیم.

وی به موضوعات اجتماعی ۱۴۰۰ سال پیش اشاره کرد و افزود: آن موضوعات که زمانه‌ای گذشته در اجتماع مطرح بوده است امروز در اجتماع کاربردی ندارد و نباید آن‌ها را مطرح کرد. زیرا همین مسئله باعثمی‌شود که زن روشنفکر و تحصیل‌کرده امروز جامعه تصور کند که نمی‌تواند فردی که درگذشته زندگی کرده را الگو قرار دهد.

هاشمی افزود: حضرت زهرا(ص) مختص زمان گذشته نیست و جاری در زمان است وکسانی که به تاریخ مسلط هستند باید این وظیفه بزرگ را به دوش بگیرند و با الهام از زندگی آن‌ها درگذشته الگوی جدید و مناسبی را برای جامعه ایجاد کنند.

وی هاشمی رفسنجانی را فردی در راس دانشگاه آزاد اسلامی دانست و ادامه داد: بسیاری از بدخواهان تلاش کردند که برادری که بین مقام معظم رهبری و هاشمی رفسنجانی است را از بین ببرند اما به حمد الهی در این کار ناتوان بودند و امروز نگاه ما بر پایه نگاه مقام معظم رهبری و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به در رأس بودن هاشمی رفسنجانی دانشگاه آزاد یادآور شد: این ظلم است که در دانشگاهی که هاشمی رفسنجانی مؤسس آن بوده اسمی از او نبریم و حتی عکسی از او در دانشگاه نباشد.

وی بابیان این مطلب که اسلام دین خاتم است و به‌درستی باید عرضه شود گفت: راه ماندگاری دین این است که بیان آن در هر عصری متناسب با روحیات و اوضاع آنجامعه باشد.

هاشمی به محروم ماندن هنر در جامعه اشاره کرد و افزود: شادی حق جوانان ماست و نباید این حق را از آن‌ها دریغ کرد زیرا شادی سلامت را به جامعه بازمی‌گرداند.

وی گفت: نباید به دلیل یک مسئله سیاسی و مشکلاتی که درگذشته وجود داشته افراد را متهم کنیم.

معاون فرهنگی دانشگاه اضافه کرد: دین ما دین لبخند است چرا مسئولان فرهنگی ما با چهره‌های عبوس در محیط کار ظاهر می‌شوند؟ نباید با بداخلاقی دین را خراب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: چرا سر خود را زیر برف فروکرده‌ایم، ما نمی‌توانیم به دور جامعه و کشور خود حصاری بکشیم، کار فرهنگی تنها مراسم گرفتن و نوحه‌خوانی تنها نیست.

هاشمی با اشاره به اینکه باید تذکرات و فرهنگ‌سازی نسبت به حجاب را تغییر دهیم تا به نتیجه مطلوب برسیم تصریح کرد: باید نگاه‌مان را عوض کنیم و محتوا را تغییر دهیم در غیر این صورت کسی در دین نمی‌ماند.

وی اظهار داشت: نباید به‌گونه‌ای رفتار کنیم که جوانان به موسیقی‌های زیرزمینی روی بیاورند. چراکه همین مسائل در دراز مدت، باعثتخریب یک جامعه می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز