خبرگزاری کار ایران

معاون فنی و عمرانی فرمانداری شیراز:

طرح شناسایی مسافربرهای شخصی در شیراز اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۳۰۷

شناسایی و ساماندهی حمل و نقل مسافر توسط تاکسی و خودرو های شخصی نیازمند تدوین سیاست‌های مناسب است.

معاون فنی و عمرانی فرمانداری شیراز گفت: طرح شناسایی مسافربرهای شخصی با هدف ساماندهی و پیشگیری از بروز مشکل ترافیکی واجتماعی برای شهروندان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، مسعود طهماسبی ظهر امروز چهارشنبه، ۱۴ آبان ماه، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر شاهد فعالیت برخی مسافربرهای شخصی در شهر شیراز هستیم، اظهار داشت: شناسایی وساماندهی حمل ونقل مسافر توسط تاکسی وخودرو‌های شخصی نیازمند تدوین سیاست‌های مناسب است.

او افزود: در طول سال‌های گذشته برخی سیاست‌گذاری‌های مطلوب در جهت مقابله با پدیده فعالیت مسافربرهای شخصی در شیراز اجرایی شد و البته در وضعیت کنونی نیز باید ضمن بسترسازی مناسب این امر ادامه یابد.

طهماسبی با تاکید بر اینکه فعالیت مسافربرهای شخصی غیرقانونی بوده و مردم نباید از آن‌ها استفاده کنند، تصریح کرد: آمار رسمی‌از تعداد مسافربرهای شخصی درشهر شیراز وجود ندارد اما متاسفانه با استقبال مردم از کار غیرقانونی آن‌ها تعداد این خودرو‌ها نیز روز به روز در حال افزایش است.

او اظهار داشت: افزایش خودروهای سرگردان به بهانه حمل و نقل دربستی و مسافرکشی در خیابان‌های شهر، دریافت کرایه‌های غیرمعقول، ایجاد ناامنی در برخی زمان‌ها از جمله ناهنجاری‌های شهری که با آن مواجه هستیم که در حال حاظر یکی از چالش‌های عمده حمل و نقل عمومی در شیراز تبدیل شده است.

طهماسبی با بیان اینکه در این راستا طرح ساماندهی مسافربرهای شخصی به زودی اجرا خواهد شد گفت: ثبت نام در طرح ساماندهی ظرف مدت یکماه از تاریخ ۱۵ آبان ماه آغاز خواهد شد که پس از شناسایی این افراد و تصمیم گیری مناسب و اخذ مجوز‌های لازم طرح مذکور اجرایی می‌شود.

معاون فنی و عمرانی فرمانداری شیراز از تشکیل کمیته‌ای متشکل از اداره اماکن نیروی انتظامی پلیس راهور، صنعت معدن و تجارت، نمایندگی‌های متولی بیمه‌های خودرو، شهرداری شیراز، دادگستری، نیروی انتظامی، شماره گذاری و تاکسیرانی با محوریت فرمانداری به این منظور خبر داد و افزود: در این کمیته موضوعات بررسی و تصمیمات لازم صورت می‌پذیرد.

وی ادامه داد: در این راستا سازمان صنعت معدن و تجارت نیز امکان سنجی اجرای طرح را از طریق اتحادیه‌های مربوط در قالب طرحی مدون ظرف مدت یکماه اینده به این فرمانداری پیشنهادکنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز