خبرگزاری کار ایران

رییس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس:

مردم استان فارس ۱۶ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۳۳۶

استان فارس سال گذشته، مقام نخست کشور را در پرداخت زکات با میزان ۲۲ میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان کسب کرد که انتظار می‌رود این میزان امسال با همکاری و مشارکت مردم به ۲۵ میلیارد تومان برسد.

رییس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس گفت: میزان زکات استان فارس در ۶ ماه نخست امسال، ۱۶ میلیارد تومان اعم از نقدی، کالا و انتظامی بوده و براساس آمار پرداخت زکات استان فارس در ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، حجت الاسلام عبدالرضا خوشنویس، ظهر امروز، شنبه، ۱۰آبان ماه، ضمن اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان فارس سال گذشته مقام نخست کشور را در پرداخت زکات با میزان ۲۲ میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان به کسب کرد که انتظار می‌رود این میزان، امسال با همکاری و مشارکت مردم به ۲۵ میلیارد تومان برسد.

وی گفت: بیشترین میزان جمع آوری زکات استان فارس ازسطوح زیرکشت بوده که استان در بهره گیری از این ظرفیت‌ها رو به جلو است.

رییس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس با بیان اینکه معدل دینداری مردم استان فارس بسیار بالا است، گفت: ظرفیت پذیرش مردم باید بالا برود و این گفته زمانی تحقق می‌یابد که مبلغان دینی در استان ظرفیت مساجد و مراکز تبلیغی را بالا ببرند.

خوشنویس تصریح کرد: تاکنون ۲۷۰ مبلغ دینی برای تبلیغ و فعالیت در استان به روستا‌ها اعزام شده‌اند و ۸۰۰ مبلغ مقطعی دیگر به مناسبت ماه‌های محرم و صفر به روستا‌ها اعزام می‌شوند.

به گفته وی فعالیت‌های دیگری نیز در اداره زکات اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس برای ترویج فرهنگ زکات انجام شده که از جمله می‌توان به چاپ ۳ کتاب دستی و ۳ کتاب دیجیتالی و رسانه‌ای با موضوع زکات اشاره کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز