خبرگزاری کار ایران

شهردار شیراز تأکید کرد:

کاهش بد رفتاری‌های ترافیکی با اِعمال قانون از طریق دوربین‌های نظارت تصویری

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۰۳۱

با حضور پلیس در مرکز کنترل ترافیک و اعمال قانون بصورت نامحسوس می‌شود جریمه تخلف را به درب منازل فرستاد که قطعا این موضوع تأثیر عمیق‌تر و بیشتری خواهد داشت.

شهردار شیراز کنترل نامحسوس توسط دوربین‌های نظارت تصویری سطح شهر را راهکار مناسبی در جهت کاهش معضلات اجتماعی عنوان کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، علیرضا پاک فطرت ظهر امروز یکشنبه در دیدار با فرمانده انتظامی فارس که به مناسبت هفته ناجا انجام شد با بیان اینکه شهرداری آماده هرگونه همکاری و هماهنگی با نیروی انتظامی است، گفت: با هم افزایی و کار سیستمی می‌توانیم بسیاری از معضلات اجتماعی را کاهش داده؛ موجب افزایش اعتماد شهروندان شویم.
وی با اشاره به برخی گره‌های ترافیکی در سطح شهر و عدم رعایت قوانین توسط برخی رانندگان و برخی افراد پیاده، افزود: با حضور پلیس در مرکز کنترل ترافیک و اعمال قانون بصورت نامحسوس می‌شود جریمه تخلف را به درب منازل فرستاد که قطعا این موضوع تأثیر عمیق‌تر و بیشتری خواهد داشت.
شهردار شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به وجود مشاغل مزاحم در سطح شهر و مزاحمت‌های آنان برای شهروندان اشاره کرد و افزود: برخی از مشاغل علیرغم تذکرات پی در پی شهرداری به هیچ عنوان قوانین را رعایت نمی‌کنند و حریم پیاده‌رو‌ها که محل عبور و مرور شهروندان است را اشغال کرده و خانواده‌ها به ناچار باید از خیابان که با خطرات فراوانی همراه است، گذر کنند.

علیرضا پاک فطرت خواستار برخورد قاطع با مشاغلی مانند جوشکاری‌ها، صافکاری‌ها، رنگ آمیزی خودرو و… که قوانین را رعایت نمی‌کنند شد و افزود: شهرداری شیراز در اطراف شهر مراکز گسترده‌ای را برای استقرار مشاغل مزاحم طراحی و ایجاد کرده، همچنین به دنبال کاهش مراکز تجاری خطی هستیم تا بتوانیم توقف خورو‌ها در کنار خیابان که گاهی تنها یک مسیر را برای عبور دیگر اتومبیل‌ها باقی می‌گذارند، کاهش دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به توقف خودرو‌ها در محل‌های غیرمجاز اشاره و عنوان کرد: شهرداری به دنبال احداثپارکینگ‌های طبقاتی است که در این راستا پارکینگ خلدبرین به بهره برداری رسیده، ضمن اینکه تلاش می‌کنیم پارکینگ طبقاتی نشاط را نیز تا پایان سال به بهره برداری برسانیم.

شهردار شیراز با اشاره به برخورد مهربانانه پلیس و سوء استفاده رانندگان متخلف از این رویکرد مناسب، گفت: به عنوان نمونه پارکینگ طبقاتی زیرسطحی خلدبرین در یکی از بهترین نقاط ترافیکی شهر احداثشده که بخش زیادی از ظرفیت آن در بیشتر ساعت‌ها خالی است. در صورتی که رانندگان متخلف خودروی خود را در مقابل منازل مردم و پیاده رو‌ها پارک کرده‌اند.

وی افزود: پارک خودرو در حاشیه خیابان‌ها بستر سرقت را آماه می‌کند و این امر نیز موجب تشکیل یک پرونده و افزایش تنش در خانواده‌ها و جامعه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اتوبوس‌ها در معابر شهر در پشت ترافیک مانده‌اند حال آنکه خطوط ویژه اتوبوس از خودروهای شخصی پر شده است، خواستار برخورد جدی و اعمال قانون این گونه متخلفین که به هیچگونه ضوابطی پایبند نیستند، شد.

شهردار شیراز ضمن قدردانی از زحمات شبانه روزی پلیس در جهت تأمین امنیت در شهر شیراز و استان پهناور فارس، گفت: تأمین امنیت در این استان کار دشوار و طاقت فرسایی است که با تلاش پرسنل نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌های امنیتی به خوبی برقرار شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز