خبرگزاری کار ایران

رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در فارس خبر داد؛

قرارگاه فرهنگی غدیر در فارس آغاز به کار کرد

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۰۲۵

تحقق هم‌افزایی، تقویت روحیه همکاری، پرهیز از موازی‌کاری و داشتن نقشه راه برای مسائل فرهنگی از اهداف مهم قرارگاه غدیر است که از هفته گذشته به‌طور رسمی کار خود را در استان آغاز کرده است.

رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در فارس از آغاز به کار رسمی قرارگاه فرهنگی غدیر در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، حجت‌الاسلام امین رصاف، ظهر امروز، یکشنبه ۲۷ مهرماه، در نشست خبری با بیان این مطلب که وقتی قرار است کاری انجام شود، باید تمام متولیان فرهنگی بر اجرای آن کار تمرکز کرده و آن را اجرایی کنند، اظهار داشت: تحقق هم‌افزایی، تقویت روحیه همکاری، پرهیز از موازی‌کاری و داشتن نقشه راه برای مسائل فرهنگی از اهداف مهم قرارگاه غدیر است که از هفته گذشته به‌طور رسمی کار خود را در استان آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه با مسئولیت نماینده رهبری در استان فعالیت خواهد کرد، افزود: شورای عالی قرارگاه دارای سه ستاد است که شامل یک ستاد مردمی و یک ستاد قرارگاه فرهنگی فاطمه‌الزهرا(سپاه و بسیج) است که از سال‌ها قبل راه‌اندازی شده و ستاد دیگر مربوط به دستگاه‌های فرهنگی این استان است.

رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در فارس اضافه کرد: با توجه به اینکه به ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان نزدیک می‌شویم مدیران و مسئولان فارس به استقبال محرم بروند تا هیئت عزاداری اباعبدالله(ع) از‌‌ همان روزهای نخست رونق داشته باشد.

حجت الاسلام رصاف بیان کرد: بهره‌گیری ازنظر کار‌شناسان دینی در برنامه‌های فرهنگی امری ضروری است چراکه کار‌شناسان دینی باید برنامه‌های فرهنگی را تأیید کنند.

او با اشاره به مسئله امربه‌ معروف و نهی از منکر ادامه داد: جا دارد تمام مسئولان در این ایام تذکر جدی به خود و مجموعه‌شان داشته باشند و مردم نیز حساسیت خود نسبت به فریضتین را بالا ببرند که شاهد کمرنگ شدن این فریضه در جامعه نباشیم زیرا علل پیدایش واقعه عاشورا کم توجهی به فریضتین بود.

رصاف گفت: حجاب را ساده نگیریم و بدانیم که حجاب یک پرچم و نماد مسلمان بودن است.

او ادامه داد: یکی از مطالبی که علمای دینی به آن حساس هستند نگاه تساهل‌گرایانه است که مسئولان باید مراقب باشند به دام آن نیفتند و با احساسات و عواطف مردم بازی نکرده و تنش در جامعه به وجود نیاورند.

وی با تأکید بر لزوم آزادی شیخ «نمر باقر النمر» ‌روحانی شیعی برجسته عربستانی گفت: اگر حکام عربستان جهالت کنند و حکم بیان‌شده در مورد شیخ نمر را اجرا کنند شیعیان جهان به‌سادگی از این موضوع نخواهند گذشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز