خبرگزاری کار ایران

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مطرح کرد:

ضرورت تغییر نگرش در برنامه‌های توسعه ملی

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۱۰۹

تصویب قانون و پیشنهاد برنامه‌های توسعه‌ای نقطه آغازین این حرکت است که اجرای آن نیازمند عزم عمومی نهادها، موسسات دانشجویی، پژوهشی و مستلزم مشارکت مؤثر مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد در فرایند توسعه است.

سرپرست وزارت علوم و تحقیقات و فناوری گفت: تغییر نگرش در برنامه‌های توسعه ملی ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، محمدعلی نجفی، ظهر پنجشنبه، ۲۴ مهرماه در هجدهمین کنفرانس بین‌المللی پارک‌های علم و فناوری آسیا بابیان این مطلب که پارک‌های علم و فناوری با سیاست‌گذاری منطقه‌ای، نظارت بر نحوه مدیریت فعالیت‌های علمی، فناوری و تأمین اهداف اقتصاد دانش‌بنیان از اهمیت بسیاری برخوردار است، اظهار داشت: برنامه‌های اخیر توسعه ملی، برنامه‌های مترقی و پیشرفته‌ای هستند که به پشتوانه آن قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به تصویب رسید، بنابراین نکته اساسی و ضروری در تغییر نگرش‌ها است.

وی اظهار داشت: تصویب قانون و پیشنهاد برنامه‌های توسعه‌ای نقطه آغازین این حرکت است که اجرای آن نیازمند عزم عمومی نهاد‌ها، موسسات دانشجویی، پژوهشی و مستلزم مشارکت مؤثر مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد در فرایند توسعه است.

نجفی ادامه داد: پارک‌های علم و فناوری درزمینهٔ تعیین اهداف فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و حتی سیاست‌های خارجی و تعیین حوزه‌های منافع ملی و امنیت ملی کشور‌ها نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: انجمن پارک‌های علم و فناوری آسیا و انجمن پارک‌ها و مراکز رشد ایران می‌توانند نقش مهمی در فرهنگ‌سازی، ظرفیت‌سازی و شبکه‌سازی برای پیمودن مسیر دشوار تجاری‌سازی در فضای رقابت، خلاقیت و نوآوری در آغاز دوران جدید تحول فناوری را ایفا کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز