خبرگزاری کار ایران

با ارسال پیامی صورت گرفت؛

تقدیر مدیرکل یونسکو از استاندار فارس

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۸۶۷

مدیرکل یونسکو با ارسال پیام مکتوبی، ضمن تقدیر از استاندار فارس، سفر به شیراز و دیدار از تخت جمشید و آرامگاه‌های حافظ و سعدی را موجب خورسندی و تاثیر عمیق بر خود دانست.

مدیرکل یونسکو(سازمان علمی، فرهنگی و تربیتى ملل متحد) با ارسال پیام مکتوبی، ضمن تقدیر از استاندار فارس، سفر به شیراز و دیدار از تخت جمشید و آرامگاه‌های حافظ و سعدی را موجب خورسندی و تاثیر عمیق بر خود دانست.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، متن پیام ایرینا بوکووا خطاب به دکتر سید محمد احمدی به شرح زیر است:
جناب آقای دکتر احمدی
استاندار محترم استان فارس در جمهوری اسلامی ایران
استاندار گرانقدر
برای اینجانب آشنایی با جنابعالی که در طی سفر اخیرم به جمهوری اسلامی ایران صورت پذیرفت، مایه بسی مباهات و افتخار است. به محض بازگشت به پاریس، علاقه‌مند بودم تا از جنابعالی و همکارانتان در شهر شیراز و استان فارس به خاطر میهمان‌نوازی گرم و میزبانی شایسته‌تان از اینجانب و هیات همراه در سفر اخیر به استان شما، سرزمین شعراء و بوستان‌ها کمال سپاس را داشته باشم.

همچنین سپاس من را به خاطر ضیافت شامی که در کمال سخاوتمندی به افتخار بنده برپا داشتید و فراهم کننده فرصتی بود تا مذاکراتی رودرو با جنابعالی و سایر میهمانان افتخاری داشته باشم پذیرا باشید.

بازدید اینجانب از عجایب شگفت انگیز جهان، پرسپولیس، تاثیری عمیق بر من داشت و موجب شد قدر‌شناس ثروت غیرقابل انکار میراثفرهنگی که تاثیرگذار بر تمدن بشریت به عنوان سرچشمه علوم، عقلانیت و شکیبایی است و پیوند دهنده و سهیم کننده سودمندی برای ایران و بشریت به طور کلی است باشم و این به ما می‌آموزد که در عصر تنازع و تنوع در کنار یکدیگر زندگی کنیم.

تبادل دیدگاه‌های اینجانب با مقامات و کار‌شناسان جنابعالی در خصوص مواردی که نگرانی‌های متقابل است، همچون توجه به اصل نیاز به ایجاد ارتباط میان حفاظت و گردشگری پایدار و توسعه شهری، همچنین چالش ایجاد تغییرات اقلیمی وسیع در سایت میراثبه مانند پرسپولیس بسیار سازنده و مناسب بود. بسیار خرسند شدم از اینکه فرصت بازدید از آرامگاه حافظ و سعدی ایجاد گردید تا به این دو شاعر مشهور ایرانی که اغلب در سخنرانی‌هایم از آنان نقل قول می‌نمایم ادای احترام کنم.

اینجانب ماموریتم در ایران را با این اعتقاد راسخ به پایان رساندم که میراثفرهنگی چه به صورت منقول و چه نامنقول، چیزی است که پیوند دهنده افراد حول ارزشهای مشترک است و هدایت کننده و راهبری مطمئن جهت توسعه اجتماعی اقتصادی پایدار خواهد بود، و این همانگونه که شاید جنابعالی بدانید وضعیتی است که یونیسکو در فرمول بندی‌هایش در دستورکار توسعه تا قبل از سال ۲۰۱۵ مدنظر قرارداده است.

در این خصوص بسیار امیدوارم یونیسکو به استفاده از حمایت قوی شخص شما ادامه دهد، به مانند آنچه که در استان شما انجام شده است در زمینه کاربردی شدن تحصیلات گوناگون، علم و فعالیت‌های فرهنگی در استان فارس. در خصوص قسمت اینجانب نیز، این اطمینان خاطر را خواهم داد از هیچ گونه تلاشی تا پایان دریغ نخواهم ورزید.

با تشکر مجدد و آرزوی بهترین‌ها
با سپاس
ایرینا بوکووا

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز