خبرگزاری کار ایران

فرمانداری کوار:

سیاست‌های داخلی و خارجی دولت بر اساس منویات مقام معظم رهبری است

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۹۲۷

باید علت‌ها و چرایی‌های حوادثدر تاریخ کشورمان را عمیق‌تر به آن نگاه کنیم، تا درس‌های لابه‌لای آن را پیدا کنیم.

فرماندار شهرستان کوار گفت: سیاست‌های داخلی و خارجی دولت تدبیر و امید بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فرمانداری کوار، داریوش دهقان در جمع مردم روستای قصر احمد از توابع بخش مرکزی این شهرستان اظهارداشت: اگر تاریخ را برگ بزنیم مملو از درس و عبرت است و این درس‌ها می‌تواند چراغی روشن برای هدایت ما باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید وقایع تاریخی را تحلیل کنیم، گفت: باید علت‌ها و چرایی‌های حوادثدر تاریخ کشورمان را عمیق‌تر نگاه کنیم، تا درس‌های لابه‌لای آن را پیدا کرد.

فرماندار کوار، با تقسیم تاریخ ۲۰۰ ساله گذشته به دو دوره «ذلت و خواری» و «عزت و سربلندی»، بیان کرد: یک دوره تاریکی و ذلت برای مردم ما بوده و یک دوره روشنی و عزت بوده است.

دهقان با اشاره به اینکه چرا «ذلت و عزت» تصریح کرد: در ۲۰۰ سال گذشته بیش از دو برابر مساحت فعلی کشورمان از ما جدا شده است، آیا این ذلت نیست؟

وی با اشاره به قراردادهای ننگین ترکمنچای و گلستان که باعثشده ۱۷ شهر قفقاز از ما جدا شود، گفت: این دوران ذلت بوده است.

فرماندار کوار عنوان کرد: آسیای مرکزی از آن ما بوده و خیلی از دانشمندان مطرح ما که آوازه ایران را جهانی کرده‌اند، از مناطق آسیای مرکزی بوده که این منطقه در همین دوران ۲۰۰ سال گذشه از ما جدا شده است.

دهقان با بیان اینکه با هر نهیبی از سوی دشمن قسمتی از خاک کشورمان از ما جدا می‌شده است، گفت: پاکستان، افغانستان و بخشی از حوزه خلیج فارس در همین دوران ذلت از ما جدا شده است.

وی ادامه داد: سران کشور ما اجازه هیچ‌گونه عزل و نصبی نداشته و سفیرهای کشورهای بیگانه برای شاه کشور تصمیم می‌گرفتند.

رئیس شورای اداری شهرستان کوار گفت: در طول ۷۲ سال از دوران مشروطیت تا پیروزی انقلاب اسلامی ۷۳ نخست وزیر دشمنان برای ما آوردند و بردند.

دهقان با تاکید بر اینکه ما در تحولات جهانی نقشی نداشتیم، بیان داشت: ما در تحولات منطقه‌ای هم نقشی نداشتیم و بعضا بی‌خبر بودیم یعنی خبردار نمی‌شدیم که بخواهیم نقشی داشته باشیم.

با پیروزی انقلاب اسلامی، دوران عزت و سربلندی مردم ایران شروع شد


وی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی دوران عزت و سربلندی مردم ایران شروع شد، اظهارداشت: صف‌بندی‌های پیچیده تمام قدرت‌های دنیا، شرق و غرب که به دنبال نابود کردن و از مسیر خارج کردن انقلاب اسلامی بودند برعلیه کشورمان آغاز شد.

فرماندار کوار افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی شرق فکر می‌کرد مسیر انقلاب به سمت غرب می‌رود و غرب فکر می‌کرد به سمت شرق می‌رود اما امام(ره) به پشتوانه مردم و توکل خدا تنه به هر دو قدرت زد.

دهقان اظهار کرد: دشمنان اسلام، شخصیت‌های برجسته ما مثل شهیدان رجایی و باهنر، مطهری، دستغیب، بهشتی و… را ترور کردند تا انقلاب به زمین بخورد اما ناکام ماندند.

وی بیان داشت: جنگ ۸ ساله را دشمنان به ما تحمیل کردند که در این جنگ جز دو کشور سوریه و کره شمالی، همه کشورهای قدرتمند دنیا از نظر اقتصادی، سیاسی، نظامی در مقابل ما بودند اما حتی نتوانسته‌اند یک وجب از خاک ما را هم تصرف کنند که سند دوران عزتمندی ما بوده است.

رئیس شورای اداری شهرستان کوار خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب، کشورمان را تحریم کردند که ما را از مسیر و حرکت خود بازدارند، اما مردم ایران اسلامی در زمینه هسته‌ای، لیزر، پزشکی، ماهواره، نظامی و… خطوط قرمز را شکستند و جزء چند کشور بر‌تر دنیا شدند.

دهقان عنوان کرد: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران جز یکی از قدرت‌های مطرح دنیا است که در تمامی تحولات دنیا اثرگذار است و این سند دیگر دوران عزت است.

وی، اعتماد و اعتقاد و تکیه کردن بر مردم، محور قرار دادن دین و تبعیت محض و بی‌چون و چرا از ولایت فقیه را باعثعزت و سربلندی مردم ایران دانست.

این مقام مسئول با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری در مورد نرمش قهرمانانه اظهارداشت: نرمش قهرمانانه به معنای پافشاری بر روی اصول و ارزشهای اسلامی و خواسته مردم اما در زمانهای مختلف و در مقابل افراد مختلف با ادبیات‌ها و تاکتیک‌های متفاوت و یا به معنای استفاده از برنامه‌ها و راهکارهای مختلف با توجه به مقتضیات زمان و ایستادن بر روی اصول و ارزش‌ها است.

دهقان با اشاره به عملکرد خوب دولت تدبیر و در نرمش قهرمانانه گفت: سیاست‌های داخلی و خارجی دولت تدبیر و امید در راستای منویات مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به عملکرد دولت در چند ماه اخیر در شهرستان کوار اظهارداشت: پیگیری اجرای روند تکمیل سد میرزای شیرازی، بیمارستان شهر کوار، کمربندی شهر کوار، پل روستای قصراحمد، جاده بین مزارع، احداثسالن ورزشی در روستاهای طسوج، دهشیب، فرود، ارباب سفلی، تکمیل سالن‌های ورزشی اکبرآباد، مظفری و سالن زورخانه، روکش آسفالت جاده‌های روستا‌ها و محور کوار به شیراز، تسطیح زمین‌‎های کشاورزی، آبیاری تحت فشار، احداثکانال آبیاری، احداثخانه عالم و… از جمله برنامه‌های عمرانی است که در حال اجرا و پیگیری هستند.

فرماندار کوار در پایان یادآور شد: امید می‌رود با وحدت و همدلی و در آینده نزدیک شاهد پیشرفت و توسعه همه‌جانبه شهرستان کوار باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز