خبرگزاری کار ایران

فرماندارخرامه:

افزایش مهاجرت مردم از روستاها به شهر نگران کننده است

کد خبر : ۱۹۸۴۱۰

مردم روستایی از زحمتکش‌ترین اقشار جامعه هستند و باید خدمات صادقانه به روستا‌ها صورت گیرد چراکه با توسعه روستا‌ها به توسعه کشور دست خواهیم یافت.

فرماندار خرامه گفت: روند رو به افزایش مهاجرت مردم از روستا‌ها با وجود جایگاه والا و سازنده این مناطق در رشد کشور نگران کننده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فرمانداری خرامه، احسان خازن در دیدار با مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس با بیان اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمت به مردم روستا‌ها باید صادقانه باشد، تصریح کرد: مردم روستایی از زحمتکش‌ترین اقشار جامعه هستند و باید خدمات صادقانه به روستا‌ها صورت گیرد چراکه با توسعه روستا‌ها به توسعه کشور دست خواهیم یافت.

وی در این دیدار به تشریع وضعیت حضور مردم در روستاهای خرامه پرداخت و اذعان کرد: روند رو به افزایش مهاجرت مردم از روستا‌ها با وجود جایگاه والا و سازنده این مناطق در رشد کشور نگران کننده است که حل آن اتخاذ تمهیداتی کار‌شناسانه و کاربردی را می‌طلبد.

فرماندار خرامه گفت: حریم راه روستاهای بخش کربال جزء راههای روستایی و فرعی بوده و نیاز به حریم تأسیسات راه ندارد که در روستای حسن آباد که مصوب سال ۹۰ است این مورد لحاظ شه و حریم تاسیسات حذف شده است.

خازن با تأکید بر لزوم اتخاذ سیاست‌هایی در راستای رفع محرومیت‌ها از مناطق روستایی بیان کرد: بنیاد مسکن که یادگاری از سوی امام راحل است باید بستر رفاه و زندگی مطلوب‌تری را برای ساکنان روستا‌ها فراهم آورد.

وی در تشریح مشکلات راه مواصلاتی جهت اجرای حریم تأسیساتی راه ابراز داشت: با توجه به اینکه محدوده روستاهای بخش کربال زمین کشاورزی می‌باشد که قبلاً شالیزار بوده امکان الحاق به طرح و صدور مجوز ساخت وجود ندارد که به همین منظور متقاضیان مجبور به درجاسازی در بافت روستا نموده که اکثر منازل در حریم راه یا حریم تأسیسات راه می‌باشند و امکان صدور مجوز وجود ندارد.

لقمانی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس، در این دیدار با اشاره به اینکه بنیاد مسکن همواره در اجرای سریع و با کیفیت طرح‌های عمرانی جز دستگاهای موفق و پیشتاز است گفت: تهیه و اجرای طرح هادی، سنددار کردن املاک، طرح مقاوم سازی مساکن در روستا‌ها، اجرای طرح مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت از جمله اقدامات عمرانی مهم و چشمگیری هستند که چهره روستا‌ها و شهر‌ها را دگرگون کرده است.

حذف حریم تأسیساتی راه روستاهای بنجیر، کمجان، دهقانان، قوام آباد و درنیان و اجرای طرح هادی روستای به نکوی شیبانی از مصوبات این جلسه بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز