خبرگزاری کار ایران

آغاز المپیاد بین‌المللی ریاضی، شیمی و آمار در شیراز

کد خبر : ۱۹۵۷۲۱

هشت کشور تاتارستان، ترکمنستان، روسیه، آذربایجان، عمان، عراق، زیمباوه و هند در این دوره شرکت دارند.

پانزدهمین المپیاد ریاضی، هفتمین المپیاد بین المللی شیمی و اولین المپیاد بین المللی آمار در شیراز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، رئیس مرکز المپیاد دانشجویی و امور آزمون‌های بین الملل کشور، صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران، گفت: هشت کشور تاتارستان، ترکمنستان، روسیه، آذربایجان، عمان، عراق، زیمباوه و هند در این دوره شرکت دارند.

بهروز کاوه‌ای تصریح کرد: سه کشور نیجریه، ونزویلا و کویت قرار بود این دوره شرکت کند که بنا به عدم هماهنگی خودشان حضور نیافتند.

وی ادامه داد: ۵۵ شرکت کننده از هشت کشور خارجی و ایران در این دوره از المپیاد‌ها شرکت کردند و از ایران شش نفر یاضی، شش نفر شیمی و پنج نفر آمار حضور دارند.

رئیس مرکز المپیاد دانشجویی و امور آزمونهای بین الملل کشور تاکید کرد: امروز و فردا این آزمون‌ها به زبان انگلیسی برگزار می‌شود و یک روز وقت برای اعتراض است و ۲۹ مرداد در روز اختتامیه برگزیدگان معرفی می‌شوند.

کاوه‌ای یادآور شد: شش نفر ایرانی و ۱۱نفر خارجی در بخش شیمی شش ایرانی ۱۸ خارجی و آمار پنج ایرانی ۹ خارجی به رقابت پرداختند.

وی تصریح کرد: طبق آمار همه کشور‌ها به غیر از آمریکا در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند ولی هیچگونه محدودیت وجود ندارد اما دوره‌ای کشور‌ها تغییر می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز