خبرگزاری کار ایران

نماینده خبرنگاران در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار:

در شیراز خبرنگار بودن سخت است / چیزی جز احترام نمی‌خواهیم

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۱۸۵

آنچه مطبوعات فارس نیاز دارد برخورد با خبرنگار نماها و البته احترام به خبرنگاران واقعی است.

نماینده خبرنگاران شیرازی در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار گفت: شیراز پیشینه قدرتمندی در حوزه مطبوعات دارد که وجود این پیشینه نسل جوان خبرنگار را سنگین تر می کند.
به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، مهدی سوداگران، که در مراسم بزرگداشت روزخبرنگار که به همت خانه مطبوعات فارس و اداره کل فرهنگ و ارشاد استان برگزار شد سخن می گفت، با اشاره به ظرفیت ها و جایگاه بالای مطبوعات فارس اظهار داشت: فارس بدون فرهنگ فارس نیست و فرهنگ فارس بدون رسانه فرهنگی ناکام است.
وی گفت: عرف شده است که در روز خبرنگار نماینده خبرنگاران از مشکلات صحبت کند اما من می خواهم از ظرفیت های جامعه رسانه ای فارس سخن گویم.
سوداگران با اشاره به انتشار مداوم روزنامه های خبرجنوب، عصر مردم، نیم نگاه، سبحان و افسانه ادامه داد: این کاری سخت است که مدیران مسئول و همکاران این روزنامه ها این سختی را تحقق بخشیده و به راستی که باید مجسمه های این بزرگان را در گوشه های شهر نصب کرد.
وی با اشاره به نام های بزرگی چون آقایان واحدی پور، عسلی، ابولقاسم و امین فقیری، سیروس رومی، صدرا ذوالاریاستین، امیر همایون یزدان پور، کوروش کمالی سروستانی، زرین چنگ و سایر بزرگان اهل قلم در فارس تصریح کرد: درخشش رسانه در فارس مرهون این نکته مهم است که پیشینیان ما بزرگانی از جنس فرهنگ بودند.
دبیر صفحه فرهنگ روزنامه عصر مردم بیان کرد: خوبی دنیا در این است که روزها می گذرند و سال های اخیر نیز به رغم بی‌مهری های صورت گرفته خیلی زود گذشت اگر چه ردپای دلگیری آن هنوز به چشم می خورد.
وی با بیان اینکه ما خبرنگاران به زنده چوب نمی زنیم چه خواسته به مرده، گفت: آنچه مطبوعات فارس نیاز دارد برخورد با خبرنگار نماها و البته احترام به خبرنگاران واقعی است.
سوداگران خاطرنشان کرد: می توان فارغ از نگاه سیاسی در کنار یکدیگر کار کرد کما اینکه مطبوعات فارس در دوران استانداری جناب آقای دکتر انصاری لاری روزهای خوشی را تجربه کردند.
سردبیر اسبق روزنامه نیم نگاه افزود: مشکلات صنفی عدیده ای وجود دارد که با توجه به نگاه خوب رسانه ای دکتر احمدی، استاندار فارس، و اطرافیانشان مطمئن هستم در این ۴ سال برطرف می شود.
وی ادامه داد: برای مشکل مسکن خبرنگاران می توانستیم به راحتی از ادارات بخواهیم که خبرنگاران حوزه خودشان را عضو تعاونی مسکن اداره کنند و نیاز نبود ۸ سال مداوم تکرار کنیم که خبرنگاران مشکل مسکن دارند.
سوداگران یادآورشد: اما برای حل مشکلات عزمی وجود نداشت و شاید گرفتاری ها زیاد بوده و یا شاید مشاوری خوب در میان نبود.
وی ابراز داشت: نکته مهم دیگر این است که مسئولین باید بدانند مدیران مسئول و خبرنگاران به خوبی خط قرمزها را می‌شناسند و افراد غیر مسئول اجازه ندارند رسانه ها را تهدید کنند.
دبیر صفحه فرهنگ روزنامه عصر مردم با یاد کردن از برخی خبرنگاران که در این جلسه حضور نداشتند تاکید کرد: دلگیر می‍‍ی‌شوم از اینکه در شب های پاسداشت روز خبرنگاران برخی دوستان حضور ندارند، این یک تجربه تلخ است که خود من هم در سه سال اخیر تجربه کرده ام.
سوداگران تصریح کرد: موضوع دیگری که امشب می خواهم مطرح کنم خطاب به مردم فارس است، اگر مشکلاتی در توسعه فارس وجود دارد ما از شما عذرخواهی می کنم اما باور کنید ما همه دانایی و توانایی مان را به کار گرفته و در آینده نیز به کار می گیریم که فارس به جایگاه واقعی خود برسد، البته اگر مدیران حرفمان را گوش دهند.
وی در پایان خطاب به نسل جوان مطبوعات فارس گفت: من ۱۰ سال پیش وقتی شب خبرنگار را در شیراز تجربه کردم به راستی استرس داشتم چون فارس نام هایی بزرگ در رسانه دارد و همین الان در تهران ستاره بسیاری از رسانه ها فارسی هستند، پس قدر جای خود را بدانیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز