خبرگزاری کار ایران

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی فارس:

تاثیرات معنوی ماه رمضان، کاهش اضطراب و استرس در جامعه است

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۰۱۵

امسال با تدابیر ویژه و همکاری نهاد نماینده ولی فقیه در استان، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری، شورای هماهنگی تبلیغات و دیگر ادارات و نهادهای فرهنگی استان علاوه بر برگزاری مراسم در حرم مطهر احمد بن موسی(ع)، مصلای نماز جمعه و مساجد جامع شیراز در اکثر مساجد، تکایا و فرهنگسراها مراسم شب قدر و تکریم کلام حق برگزار خواهد شد.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس در جلسه هماهنگی مراسم شب‌های قدر گفت: لطف خداوند و تاثیرات معنوی این ماه و قرآن، آسودگی روح و کاهش اضطراب و استرس در جامعه را به دنبال دارد که باید ‌‌نهایت فرصت را از این موقعیت برد.
به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی فارس، حجت الاسلام سید ولی الله محمودی‌نژاد افزود: امسال با تدابیر ویژه و همکاری نهاد نماینده ولی فقیه در استان، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری، شورای هماهنگی تبلیغات و دیگر ادارات و نهادهای فرهنگی استان علاوه بر برگزاری مراسم در حرم مطهر احمد بن موسی(ع)، مصلای نماز جمعه و مساجد جامع شیراز در اکثر مساجد، تکایا و فرهنگسرا‌ها مراسم شب قدر و تکریم کلام حق برگزار خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به کاهش آسیب‌های اجتماعی و امنیتی در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: لطف خداوند و تاثیرات معنوی این ماه و قرآن، آسودگی روح و کاهش اضطراب و استرس در جامعه را به دنبال دارد که باید ‌‌نهایت فرصت را از این موقعیت برد.
حجت الاسلام سید ولی الله محمودی‌نژاد اظهار داشت: شب قدر از شب‌های مقدس اسلامی است، خداوند در قرآن مجید از این شب به بزرگی یاد کرده است. در تمام سال، شبی به فضیلت شب‌های قدر وجود ندارد.
وی افزود: شب قدر فرصتی است زرین، برای شستشوی آینه دل. این شب بهترین فرصت است تا خوبی‌ها را جایگزین بدی‌ها، صلح و صفا را جایگزین اختلاف و تفرقه، محبت را جایگزین ظلم و ستم، احسان به والدین را جایگزین عاق والدین و صله رحم را جایگزین قطع رحم کنیم.
حجت الاسلام محمودی‌نژاد تصریح کرد: دعاهای شب‌های رمضان مجموعه‌ای است روشنی بخش، که با تکرار تلاوت آن‌ها، آموزش‌های آن‌ها به صورت هدف در می‌آیند، بنابراین هنگام قرائت آن شایسته است مفهوم آن‌ها را مدنظر داشته باشیم و با تلاش و کوشش به سوی اهداف مشخص شده در این ادعیه پیش برویم.
وی ادامه داد: در این شب‌ها باید تلاش خود رابرای ایجاد تغییر در حالات فکری، روحی و قلبی خویش به کار گیریم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس تاکید کرد: امسال مراسم شب‌های قدر طبق روال هرسال در شیراز به صورت شکوه‌مندی برگزار خواهد شد و برای تحقق این هدف با هماهنگی و همکاری نهاد نماینده ولی فقیه در استان، حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و دیگر سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی استان، مراسمی در حرم مطهر احمد بن موسی(ع)، مصلای نماز جمعه، مساجد جامع و اکثر مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و فرهنگسراهای شیراز برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز