خبرگزاری کار ایران

فرماندار خرامه:

آب آشامیدنی شهر خرامه وضعیت مطلوبی ندارد

کد خبر : ۱۸۶۵۸۰

آب آشامیدنی شهر خرامه وضعیت مطلوبی ندارد و این امر باعثنگرانی و نارضایتی مردم شده است.

فرماندار خرامه گفت: آب آشامیدنی شهر خرامه وضعیت مطلوبی ندارد و این امر باعثنگرانی و نارضایتی مردم شده است.
به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فرمانداری خرامه، احسان خازن صبح امروز، سه شنبه، ۲۴ تیر ماه، در نشست با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس با بیان اینکه سختی آب آشامیدنی در این شهرستان بسیار بالاست، اظهار داشت: گفت: امیدواریم با وارد شدن شبکه آب کوه‌سیاه این سختی آّب بشکند.
وی اضافه کرد: استفاده از آب آشامیدنی شهرستان بدون تصفیه امکان‌پذیر نیست و انتظار داریم تمهیداتی اندیشیده شود که هر چه سریع‌تر موانع پیش‎روی خط انتقال آب از کوه‌سیاه به خرامه حل شود تا مردم بتوانند از آب مطلوبی برخوردار باشند.
فرماندار خرامه ادامه داد: طرح ابتدایی انتقال آب از سد درود زن به این شهرستان توسط آبفای روستایی طراحی شده است که ادامه آن می‌بایستی توسط آبفای شهری پیگیری شود که در این زمینه انتظار همکاری بیشتری داریم.
خازن بیان داشت: اجرای طرح فاضلاب در شهرستان‌ها می‌تواند نقش بسزایی در تامین سلامت مردم داشته باشد و خواستار اجرای هرچه سریع‌تر این طرح در شهرستان خرامه هستیم.
وی در پایان سخنان خود پیشنهاداتی را جهت حل مشکلات پیش‌روی آب آشامیدنی شهرستان خرامه ارائه کرد و خواستار تسریع در حل مشکل آب آشامیدنی خرامه شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس در این نشست اظهار داشت: عدم صرفه جویی مردم به لحاظ قیمت ارزان آب، باعثشده ما با چنین بحران کم‌آبی در استان فارس روبرو باشیم.
محمدرضا قلندری با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب تنها بنگاهی است که محصولات خود را با قیمت بسیار ارزان‌تر از قیمت واقعی خود به فروش می‌رساند و همین باعثشده که امروز این شرکت به طور کامل نتواند مشکلات پیش‌روی خود را حل کند، اضافه کرد: این شرکت تنها ۱۳ درصد هزینه تمام شده آب را از مشترکین دریافت می‌کند.
وی اضافه کرد: قیمت بیش از ۹۲ درصد مشترکین این شرکت در استان فارس ماهانه حدود ۲۰۰۰ تومان است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس در ادامه یکی از سیاست‌های غلط اجرا شده را در سه استان فارس، خراسان و خوزستان را جدا شدن شرکت آب و فاضلاب استان از شهرستان‌ها برشمرد و افزود: شرکت آب و فاضلاب در مراکز استان‌ها درآمد خوبی برخوردار بودند و درآمد حاصله را صرف مشکلات پیش‌روی شهرستان‌ها می‌کردند.
قلندری گفت: اعتبارات ۲ درصد نفت و گاز، تملک و دارایی‌ها، ماده ۱۸۰، بودجه تنش وبودجه خشک‌سالی به عنوان منابع اعتباری برای حل مشکلات پیش‌روی آب در استان است که با این اعتبارات به طور کلی نمی‌توان همه مشکلات پیش‌روی را حل کرد.
وی یادآور شد: در سال جاری بارندگی‌ها در دراز مدت ۱۸.۲ درصد و در کوتاه مدت ۳۰ درصد کاهش داشته است که امسال از لحاظ بارندگی نسبت به سال گذشته وضعیت قابل قبولی نداریم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس بیان داشت: چندین سال است که خشک سالی گریبان فارس را گرفته و ۱۴ شهر در استان در آستانه ورود به این بحران و ۱۳ شهر دچار این مشکل و بحران هستند و وضعیت مطلوبی ندارند.
قلندری اضافه کرد: بنا به پیش بینی هوا‌شناسی امسال ۱.۵ درجه گرم‌تر از سال گذشته است که یقینا هرچه گرما بیشتر باشد مصرف آب بالا‌تر است.
وی ضمن ابراز تاسف از هدر روی آب در بخش کشاورزی در سطح استان فارس اظهار داشت: راندمان آب در کشاورزی ۳۰ درصد و مابقی آن هدرروی است و این وضعیت مطلوب نیست.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس با بیان اینکه در کشور ما ۹۲ درصد آب صرف کشاورزی، شش درصد صرف شرب و دو درصد صرف صنعت می‌شود اضافه کرد: متاسفانه این آمار در استان فارس به صورت ۹۵ درصد کشاورزی، یک درصد صنعت و چهار درصد شرب استفاده می‌کنیم.
قلندری بیان داشت: میانگین چاه‌های کشور ۲۰۰ متر است این در حالی است که در استان فارس چاه‌هایی با ارتفاعی بالغ بر ۴۵۰ متر حفر کرده‌ایم.
وی گفت: در حال حاضر باید قدر آب موجود را بدانیم و آن را به نحو احسن مدیریت کنیم که وضعیت ما از این بد‌تر نشود.
وی ادامه داد: پیگیر طرح انتقال آب از سد درود زن به خرامه هستیم و با جدیت بیشتری این طرح را پیگیری می‌کنیم.
فرماندار، شورای شهرستان و مدیر آبفا شهری خرامه با حضور در دفتر مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس طی جلسه‌ای مشکلات آب آشامیدنی این شهرستان را مورد بررسی قرار دادند.
در این جلسه مقرر شد؛ ساخت مخازن خط انتقال کوه سیاه از محل اعتبارات خشکسالی و تکمیل خط انتقال و برق رسانی به چاه کوه سیاه توسط آب و فاضلاب استان اجرا شود. آبفا استان با همکاری شهرداری نسبت به مرئی سازی شیرفلکه و مدیریت مصرف آب و شورای اسلامی شهر نیز نسبت به بازنگری و افزایش تبصره ۳ اقدام کنند.

همچنین مقرر شد فنس کشی آب شیرین کن خرامه توسط شرکت آبفا فارس تا پایان شهریور ماه سال‌جاری انجام شود و گزارش پروژه فاضلاب شهری خرامه توسط شرکت مهندسی مشاور به آبفا استان ارسال شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز