خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراثفرهنگی و گردشگری فارس:

شهرستان مهر دارای آثار تاریخی هم تراز با تخت جمشید است

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۳۵۷

در شهرستان مهر آثاری مربوط به دوره پیش از تاریخ یعنی زمانی که هنوز خط اختراع نشده بود، وجود دارد که جایگاه این شهرستان را از نظر آثار تاریخی بالا می‌برد.

مدیرکل میراثفرهنگی و گردشگری فارس به جایگاه قابل توجه شهرستان مهر از نظر آثار تاریخی اشاره کرد و افزود: در شهرستان مهر، آثاری مربوط به دوره هخامنشی و ساسانی وجود دارد که از نظر ارزش هم تراز با تخت جمشید سنجیده می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، مصیب امیری با بیان اینکه برخی از آثار موجود در شهرستان مربوط به دوران پیش از تاریخ است، گفت: در شهرستان مهر آثاری مربوط به دوره پیش از تاریخ یعنی زمانی که هنوز خط اختراع نشده بود، وجود دارد که جایگاه این شهرستان را از نظر آثار تاریخی بالا می‌برد.
وی در بازدید از هتل درحال ساخت چهار ستاره نیک هخامنش مُهر بیان داشت: هتل بزرگ نیک هخامنش مُهر سرمایه‌ای برای کل منطقه است و شهرستان مهر را از نظر گردشگری در جایگاه قابل توجهی قرار می‌دهد؛ تمام تلاشمان را می‌کنیم تا این هتل در مدت زمان کوتاه تری به بهره برداری برسد.
امیری در ادامه بازدید از اماکن تاریخی و تفریحی شهرستان مهر از طبیعت زیبا و منحصربه فرد منطقه طبیعی – تفریحی تنگ مُهر، حمام تاریخی وراوی و قبرستان تاریخی فال بازدید به عمل آورد.
شهرستان مهر در ۳۲۰ کیلومتری جنوب شیراز، ۳۰ کیلومتری شرق عسلویه واقع شده است و نقطه تلاقی سه استان فارس، بوشهر و هرمزگان محسوب می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز