خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد زکات فارس:

فارس مقام اول جمع‌آوری زکات کشور را کسب کرد

کد خبر : ۱۶۲۱۸۳

مردم نیکوکار و خیر استان فارس سال گذشته با پرداخت ۲۲ میلیارد تومان زکات، مقام اول کشوری را از نظر حجم به خود اختصاص دادند.

دبیر ستاد زکات فارس از کسب مقام اول این استان در جمع‌آوری زکات سال ۹۲ در سطح کشور خبرداد و گفت: سال ۹۲ در مقایسه با سال ۹۱ شاهد رشد ۶ درصدی در میزان زکات جمع‌آوری شده در فارس بوده‌ایم.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) علی الهیاری گفت: مردم نیکوکار و خیر استان فارس سال گذشته با پرداحت ۲۲ میلیارد تومان زکات، مقام اول کشوری را از نظر حجم به خود اختصاص دادند.

الهیاری با بیان اینکه بر اساس اعلام دفتر مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره)، فارس بیشترین میزان زکات را در سال ۹۲ جمع‌آوری کرده است، ادامه داد: دفتر مرکزی کمیته امداد، هر سال با توجه به پناسیل‌های هر استان مبلغی را تعیین می‌کند که فارس توانست ۹۳ درصد از میزان تعیین شده را جمع‌آوری کند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس بهره‌گیری از ظرفیت جامعهٔ مبلغ و رسانه‌ای را مهم‌ترین عامل در افزایش میزان زکات‌ جمع‌آوری شده دانست و گفت: این موفقیت حاصل یک کارگروهی است که در راس آن حضرت آیت‌الله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان و رئیس شورای زکات استان قرار دارد.

الهیاری خاطر نشان کرد: هدف کلی شورای زکات این است که پرداخت زکات نیز به سبد فرهنگ عمومی مردم افزوده شود و همچون پرداخت صدقه که امروزه نقش مهمی در زندگی مردم پیدا کرده و به یک سنت حسنه تبدیل شده است، پرداخت زکات نیز مانند صدقه به سبد فرهنگ عمومی مردم اضافه شود.

مدیرکل کمیته امداد فارس گفت: براساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی که هفت ماده دارد، ملزم هستیم براساس احکام مقام معظم رهبری زکات هر محله و منطقه را صرف نیازمندان‌‌ همان مکان کنیم و اولویت بعدی پروژه‌های عام‌المنفعه از جمله، ساخت مسجد، غسالخانه، خانه عالم، راه روستایی و سایر موارد است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز