خبرگزاری کار ایران

به همت دانشگاه علوم پزشکی جهرم برگزار شد؛

مراسم نمادین آغاز هفته سلامت با شعار یک عمر سلامت با خود مراقبتی

کد خبر : ۱۶۱۵۶۳

مراسم نمادین آغاز هفته سلامت با شعار یک عمر سلامت با خود مراقبتی؛ صبح امروز در مدرسه نجمه با حضور مدیران جهرم برگزار شد.

به گزارش خبرنگارایلناازشیراز، رییس دانشگاه علوم پزشکی جهرم، با اشاره به برنامه های هفته سلامت بیان کرد: شعار امسال هفته سلامت یک عمر سلامتی با خود مراقبتی می باشد که فرصت خوبی است تا آموزش های لازم در زمینه مراقبت های بهداشتی به جامعه از طرق مختلف ارائه شود و تعریف خود مراقبتی در سطوح مختلف جامعه تبیین گردد.

رحیم رئوفی بیان کرد: امسال با توجه به شعار خود مراقبتی، سعی می کنیم که به گونه ای به مردم آموزش دهیم که خودشان در زمینه حفظ سلامتی آگاه شوند و به خود مراقبتی بپردازند البته تمامی افراد جامعه به ویژه معلمان می توانند در آموزش پیام های خود مراقبتی به دانش آموزان نقش موثری ایفا کنند.

وی بیان کرد: بی توجهی به مقوله سلامت در کوتاه مدت و درازمدت هم برای فرد تبعاتی به دنبال دارد و هم برای جامعه به همین خاطر دانش سلامت متناسب با علم باید جزو برنامه های آموزشی کشور باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم اظهار کرد: در دهه های گذشته بیماری های واگیر از مشکلات عدیده کشور بودند ولی در سالهای اخیر باتوجه به کنترل بیماری های واگیردار، بیماری های غیرواگیردار مثل دیابت، فشارخون، چاقی، بیماری های قلبی و عروقی باعثمشکلات فراوان و در نهایت کاهش طول عمر شده است در همین راستا خودمراقبتی می تواند نقش موثری در کاهش بیماری های غیرواگیردار داشته باشد.

وی با بیان اینکه توانمند کردن و آموزش خانواده ها در امر خودمراقبتی و پیشگیری دارای اهمیت می باشد، افزود: باید در بین آحاد جامعه و خانواده ها آموزش در امر سلامت و مراقبت از خود در برابر بیماری های غیرواگیردار هدف گذاری شود.

در پایان سئوال رئیس جمهور پیرامون «چه کار کنیم تا بدن ما سالم بماند و بتواند مقاومت کند؟» به پرسش گذاشته شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز