خبرگزاری کار ایران

شهردار شیراز:

خود را وام‌دار هیچ گروه سیاسی در شورای شهر نمی‌دانم

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۷۷۵

در مسیر خدمتگزاری همواره و ولایت‌مطلقه‌ی فقیه را در راس می دانم و جهادی بودن و ولایی بودن وهمچنین در مسیر رهبری حرکت کردن را هم افتخار خود می دانم.

شیراز - ایلنا: شهردار شیراز گفت: من یک مدیر اجرایی هستم و خودر را وام دار هیچ گروه سیاسی در شورای شهر نمی‌دانم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، علیرضا پاک فطرت بعد از ظهر امروز شنبه ۲۴ اسفند ماه در پاسخ به سئوالی در خصوص اتفاقات رخ داده در جلسه علنی شورای شهر، با تاکید بر این مطلب که خودرا یک مدیر سیاسی نمی‌داند افزود: من هم به هیچ یک از گروه‌های سیاسی تعهدی نداده‌ام.

وی در عین حال تحزب را در کشور تکامل یافته دانست و افزود: در کشور ما جریان‌ها و احزاب سیاسی به آن شکل تصمیم‌گیرنده نبوده و نیستند.

شهردار کشور را یک مملکت ولایی دانست و افزود: در مسیر خدمتگزاری همواره و ولایت‌مطلقهٔ فقیه را در راس می‌دانم و جهادی بودن و ولایی بودن وهمچنین در مسیر رهبری حرکت کردن را هم افتخار خود می‌دانم.

پاک فطرت با اشاره به ابلاغ رهنمون‌های مقام معظم رهبری در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: تمام تلاش مجموعهٔ شهرداری و مدیران این مجموعه به موضوع تحقق اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی است ودر این مسیر رهنمون‌های رهبری چراغ راه ماست.

وی افزود: از ابتدای انقلاب تاکنون ما شاهد حضور متفکران مختلف و توانمندی در حوزه‌های سیاسی بوده‌ایم اما اگر ولایت فقیه نبود، ۶ ماه هم این نظام دوام نمی‌آورد.

شهردار شیرازدر بخش دیگری از صحبت‌هایش به آمادگی شهر شیراز برای پذیرایی از میهمانان نوروزیاشاره کرد و با با تاکید براینکه هدف از آماده‌سازی شهر، بهره‌مندی هرچه بهتر و بیشتر شهروندان از فضایی مناسب است، گفت: علی‌رغم اینکه در موضوع ستاد تسهیلات، وظیفه شهرداری تنها اسکان مسافران بوده، اما در بخش‌های مختلف ورود و فعالیت‌هایی کرده‌ایم.

او از تلاش برای بهسازی ورودی‌های شهر خصوصا ورودی شرقی، نور‌پردازی، زیباسازی، گل‌آرایی و نصب ۳۰ المان گل، در نقاط مختلف شیراز خبرداد و گفت: امیدواریم رسانه‌ها هم مانند همیشه ما را یاری داده و در خصوص نقاطی که نیازمند بهسازی است و همچنین راهکارهای زیباسازی، طرح‌ و ایده بدهند.

شهردار شیراز با تاکید براینکه شیراز شهری جهانی است که بسیاری از مردم جهان و ایران آرزوی دیدن آن را دارند، گفت: شهرداری آمادگی استقبال و پذیرایی از هر تعداد مسافری که به شیراز وارد شود را دارد، اما پیش‌بینی تعداد مسافر باید توسط میراثفرهنگی اعلام شود.

شهردار شیراز همچنین در خصوص اقدامات فرهنگی با پذیرفتن وجود اشکالاتی در انعکاس پیام‌ها، تصریح کرد: سیاست‌گزار اصلی در مباحثفرهنگی، شورای فرهنگ عمومی است، اگرچه همه باید در مباحثفرهنگی مشارکت کرده و آنچه از توانشان ساخته‌ است را انجام دهند.

وی تصریح کرد: بهترین کار فرهنگی قانونگرایی است، اگر بتوانیم کاری کنیم که ابتدا مامور دولت، از جمله شهردار، پلیس و دیگر دستگاه‌ها قانونگرا باشند، به سمت فرهنگسازی پیش می‌رویم، اولویت با کسی است که خودش سیاست‌گزار مسائل فرهنگی است.

شهردار شیراز در خصوص فعالیت‌های سرمایه‌گذاری نیز گفت: با دریافت عوارض نمی‌توان پروژه‌ها را اجرایی کرد، تلاش می‌کنیم که به سمت پروژه‌های سرمایه‌گذاری حرکت کنیم و در این مسیر به‌عنوان دومین شهر بعد از مشهد، معاونت اقتصادی را با هماهنگی شورا، راه‌اندازی کرده‌ایم، البته پیش‌بینی هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ایده‌آل است اما تلاش می‌کنیم به این هدف دست‌پیدا کنیم.

پاک‌فطرت گفت: باید نسل آینده را دید، نمی‌توان مقطعی فکر و عمل کرد، اما دستیابی به مبلغ مصوب شورای محترم شهر، بسته به سیاست‌های دولت هم دارد، ‌سیاست‌های مجلس هم دارد که چطور می‌توان به این مبلغ دست‌رسی پیدا کرد، این یک آرزو است، ‌اما تلاش می‌کنیم دست‌پیدا کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز