خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل بیمه سلامت کشور:

۱۲ میلیون نفر فاقد پوشش بیمه‌ای هستند

کد خبر : ۱۴۸۸۹۳

این تعداد ۱۶.۶ درصد از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده‌اند که این افراد را می توان به دو گروه تفکیک کرد.

مدیر عامل بیمه سلامت کشور با بیان این مطلب که در حال حاضر ۱۲ میلیون نفر در کشور فاقد پوشش بیمه‌ای هستند گفت: این تعداد ۱۶.۶ درصد از جمعیت کشور را به خود اختصاص داه‌اند که این افراد را می‌توان به دو گروه تفکیک کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، انوشیروان محسنی بعد از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: گروهی از این افراد کسانی هستند که به دلیل توانایی مالی احتیاجی برای استفاده از بیمه احساس نمی‌کنند و گروهی دیگر که ۲۲ درصد فاقد بیمه شدگان را تشکیل می‌دهند افراد بی‌اطلاع و حاشیه نشینان شهر‌ها هستند.

مدیر عامل بیمه سلامت کشور با بیان اینکه از مهم‌ترین اولویت ما اجباری کردن بیمه برای افراد جامعه است، گفت: طبق قانون طرح جامعه بیمه اجباری را مد نظر قرار داده‌ایم که در سال آینده اجرایی می‌شود.

محسنی یادآور شد: در برنامه پنجم دولت مکلف شده که شرایط را برای بیمه شدن همگان فراهم کند که این مهم پس از ۲۰ سال قرار است اجرایی شود.

وی ادامه داد: ۸۵۰ منطقه کشور که فاقد بیمه هستند را شناسایی کردیم و از آنجا که آیین نامه بیمه اجباری به تصویب رسیده در این خصوص اقدام خواهیم کرد.

مدیرعامل بیمه سلامت کشور در ادامه سخنان خود با اشاره به وضعیت مرگ و میر در کشور، گفت: بر اساس آمار روزانه حدود ۸۰۰ تا ۸۵۰ نفر در کشور جان خود را از دست می‌دهند که در این راستا ۴۶ درصد به دلیل بیماری قلبی و عروقی، ۱۷ درصد سوانح و حوادث، ۱۴ درصد سرطان و شش درصد نیز به دلیل مشکلات تنفسی است.

محسنی با اشاره به اینکه بخشی از این بیماری‌ها قابل پیشگیری است، گفت: اینگونه بیماری‌ها هزینه‌های سنگینی را تحمیل می‌کند به همین دلیل نگاه سازمان بیمه سلامت به سمت مباحثپیشگیرانه و آموزش بیمه‌شدگان است.

وی تاکید کرد: باید به سمت تجمیع بیمه‌ها حرکت کنیم که تا پرداخت‌ها برای مردم راحت باشد.

مدیر عامل بیمه سلامت کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت مالی بیمه سلامت، گفت: بدهی این سازمان یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است که از این رقم ۷۵۰ میلیارد تومان بدهی به بخش دولتی، ۲۵۰ میلیارد تومان بدهی به بخش خصوصی و ۶۰ میلیارد تومان نیز بدهی به سازمان تامین اجتماعی است که در سال آینده ۶۰ درصد مطالبات را پرداخت خواهیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز