خبرگزاری کار ایران

مدیرکل صداو سیمای فارس:

با رهنمودعلماء می توان محورهای مورد نظر رهبری را ارتقاء بخشید

کد خبر : ۱۴۱۳۲۰

حتی کشورهایی که داعیه اسلام دارند برنامه هایی تهیه می کنند که قابل پخش درکشورما نیست.

ایلنا: مدیرکل صداو سیمای فارس ضمن تشریح همکاری علماء با رسانه ملی گفت: اتفاقات خوبی که دراین رسانه رخ داده است با هدایت وراهنمایی علمای اعلام بوده و امیدواریم که این رهنمودها ادامه یابد تا بتوانیم محورهای مورد نظررهبرمعظم انقلاب یعنی دین، اخلاق، امید وآگاهی را ارتقاءبخشیم.

به گزارش " ایلنا " و به نقل از روابط عمومی صداوسیمای مرکز فارس، " مجیدکشفی " درنشستی با جامعه روحانیت که درصدا وسیمای مرکزفارس برگزارشد، با اشاره به افزایش شبکه های ماهواره ای وجنگ رسانه ای گفت: ۳۸۰ شبکه ضد اخلاقی، ۳۷۰ شبکه مد، ۲۷۳ شبکه مستند علمی، ۲۷ شبکه تاریخی، ۴۱۹ شبکه ورزشی، ۲۵۲ شبکه کودک ونوجوان، ۹۲ شبکه تبلیغ کالا و مصرف زدگی، ۱۲شبکه فارسی، ۱۱ شبکه دینی، ۸۰ شبکه ترک زبان، ۳۱ و شبکه رژیم صهیونیستی مروج وهابیت و مسائل غیر اخلاقی وجود دارد؛ این ها همه القاء کننده مسائل ضد ارزشی است.

وی ادامه داد: در این میان تنها صدا وسیمای جمهوری اسلامی است که در مقابل این تهاجم می ایستدتابه فرمایش دقیق رهبر انقلاب که فرمودند: " در مقابل هجمه شبکه های ماهواره ای ماییم ویک صدا وسیما " عینیت بخشیم.

مدیر کل صدا وسیمای مرکز فارس ادامه داد: حتی کشورهایی که داعیه اسلام دارند برنامه هایی تهیه می کنند که قابل پخش درکشورما نیست. حال برای جذب جوانان چه باید کرد که از این مفاسد دور باشند، ضمن این که صدا وسیما رسانه ای عام است و فقط برای یک قشر خاص برنامه پخش نمی کند.

" کشفی " افزود: تلاش ما این است که در تمام برنامه ها مبانی اسلام را به صورتی ظریف مطرح کنیم و در برنامه های آشپزی، پزشکی، ورزشی، خانواده، کودک، نوجوان، جوان، نخبگان، مستندهای طبیعی و… با استفاده از آیات قرآن و احادیثو روایات اهل بیت علیهم السلام مخاطب را با این مبانی نورانی آشنا کنیم.

نماینده مردم فارس درمجلس خبرگان رهبری نیز در سخنانی با تأیید برنامه های صدا وسیما گفت: طبق فرموده رهبرعالیقدر انقلاب ما در دامنه کوهی حرکت می کنیم که در قله آن حضرت علی علیه السلام است که بحمدالله پیشرفت ها هم چشمگیر بوده و ما موظفیم که صدا وسیما را تقویت کنیم تا به قله برسیم.

آیت الله سید علی اصغر دستغیب افزود: رسانه متعلق به همه است و باید فراگیر باشد و همه جناح ها و اقشار را در برگیرد که به لطف خدا در دوره مدیریت آقای کشفی این امر مدنظرقرار گرفته است.

وی ادامه داد: لازم است با حداقل دافعه و حداکثر جاذبه حرکت کنیم و از افراط وتفریط بپرهیزیم و قدرت جذب مخاطب را بالا ببریم ضمن اینکه خط قرمزما همان حلال وحرام الهی است.

دبیر جامعه روحانیت فارس نیزدر ادامه این نشست ضمن قدردانی ازعملکرد صدا وسیما گفت: همواره دغدغه رسانه ملی این بوده است که یک نفرهم جذب برنامه های ماهواره نشود.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری به نکات مورد توجه روحانیت اشاره کرد وافزود: نکاتی که به نظر می رسد دغدغه علمای بزرگوار است و در جلسات مطرح می کنند باید بپذیریم که بیش از ۱۸ هزار شبکه های ماهواره ای در حال پخش برنامه های مختلف هستند حتی در زمان حضرت رسول هم دشمن فعالیت می کرد. در هر زمان به شکل خاص خودش برنامه های ضد ارزشی مطرح می شده است و سفارش پیامبر(ص) این است که علیکم بالقرآن پس ما باید دستورات قرآن را مو به مو عمل کنیم و در کنار آن کلام ائمه معصومین علیه السلام را مطرح نماییم.

وی به برنامه " خوشا " شیراز اشاره کرد وگفت: این برنامه قدرت جذب زیادی داشته است، الان موقع این است که الگوهای اسلامی از دانشمندان ونخبگان جامعه معرفی شوند تا آثار خوب آن را ببینیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز