خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس:

با بهره گیری از استعداد‌های طبیعی سپیدان می‌توان جهانگردان را به تحسین فارس وا داشت

کد خبر : ۱۳۹۱۲۰

با بهره گیری از استعداد‌های طبیعی شهرستان سپیدان می‌توان جهانگردان را به تحسین استان فارس وا داشت.

شیراز - ایلنا: استاندار فارس با ابراز تاسف از فقدان امکانات گردشگری در بخش همایجان سپیدان گفت: با بهره گیری از استعداد‌های طبیعی شهرستان سپیدان می‌توان جهانگردان را به تحسین استان فارس وا داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، سید محمد احمدی در سفر به شهرستان سپیدان و دیدار با مردم بخش همایجان استعداد‌های گردشگری و اقلیمی را بهترین سرمایه خدادادی این منطقه دانست و گفت: نزدیکی به مرکز استان مناظر اقلیمی و آب و هوای چهار فصل سرمایه‌هایی است که کمتر منطقه‌ای در کشور داراست اما همایجان این داشته‌ها را بصورت کامل در اختیار دارد.

وی افزود: در حال حاضر حضور گردشگران در این منطقه آورده اقتصادی و تولید ثروت مناسبی برای مردم و ساکنان آنان ندارد چراکه زیر ساخت‌های گردشگری قابل قبولی در همایجان ایجاد نشده است.

نماینده عالی دولت در استان فارس گفت: نمی‌توان تنها به زمین‌های کشاورزی و باغی به عنوان منبع در آمد در منطقه تکیه کرد بلکه باید با ایجاد بهره وری در این بخش رونق اقتصادی و اشتغال زایی را برای مردم و جوانان رقم زد.

استاندار فارس خاطر نشان کرد: باید با مشارکت مردم و دولت راه حل‌هایی برای برون رفت از فضای کنونی اقتصادی منطقه پیدا کرد به طوری که با سرمایه‌های بخش خصوصی و حمایت‌های دولتی بتوان به تولید ثروت کمک کرد.

احمدی اظهار داشت: منطقه همایجان باید به قطب گردشگری داخلی و خارجی تبدیل شود و بر همین اساس نیز مدیریت ارشد استان در دولت تدبیر و امید سعی در برنامه ریزی برای رفع تنگنا‌ها دارد.

رئیس شورای اداری استان فارس در بخش دیگری با تاکید لزوم ایجاد زیر ساخت‌های گردشگری در بخش همایجان عنوان کرد: نبود هتل، رستوران و اماکن گردشگری صدمات جبران ناپذیری را به معیشت مردم منطقه وارد کرده است و بر این اساس امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن با تلاش مشترک مردم و دولت امکانات جدیدی را در این منطقه ایجاد کنیم.

استاندار فارس همچنین وعده داد تا در جلسه شورای برنامه ریزی شهرستان نسبت به بررس مشکلات بخش‌های مختلف شهرستان سپیدان تصمیمات لازم وکار گشا اتخاذ شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز