خبرگزاری کار ایران

حداد عادل:

اعتدال در همه امور یک اعتقاد دینی‌ست

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۸۲۱

مهمترین اصل در زندگی اسلامی، اعتقاد به خداوند است، اعتقادی که زندگی و جهان هستی را معنی‌دار می‌کند.

شیراز - ایلنا: نماینده مردم تهران و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی بابیان این مطلب که زندگی اسلامی دارای اصولی است که رعایت این اصول، تضمین کننده سلامت جسم و روح انسان خواهد بود افزود: مهم‌ترین اصل در زندگی اسلامی، اعتقاد به خداوند است، اعتقادی که زندگی و جهان هستی را معنی‌دار می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز غلامعلی حداد عادل که چهارشنبه دوم بهمن‌ماه در دومین روز از نخستین کنگره سیره نبوی در طب سخن می‌گفت، افزود: باید برای طب‌النبی چشم‌اندازی وسیع‌تر در نظر گرفت، این می‌تواند بخشی از سبک زندگی اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه بعثت پیامبر(ص) برای دعوت انسان به حیات طیبه بود، اعتدال در همه امور را یکی دیگر از اعتقادات دینی دانست و با تاکید براینکه پرهیز از افراط و تفریط دومین اصل زندگی اسلامی است، گفت: اسلام برخورداری از مواهب طبیعت و زندگی را منع نکرده، اما در استفاده از این مواهب، احکامی قرار داده که گناه به‌نوعی تجاوز از حدود تعیین شده است.

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، زندگی دینی را زندگی توام با اعتدال دانست و افزود: انسان امروز با قدرتی که از علم و فناوری به دست آورده از اعتدال خارج شده و بسیاری از بیماری‌های روحی و جسمی انسان امروز نیز به دلیل خروج از اعتدال است.

حدادعادل برهم خوردن تعادل میان انسان و طبیعت را یکی از عوامل اصلی و منشا بسیاری از گرفتاری‌های بشر امروز تلقی و خاطرنشان کرد: باید به این نکته توجه داشت که گناه بیشتر باعثبیماری بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه انسان امروز با طبیعت به ستیزه می‌پردازد در حالیکه انسان در گذشته از طبیعت و با طبیعت بود، گفت: انسان امروز در خروج از اعتدال در مقابل طبیعت خودش و طبیعت بیرونی ایستاده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز