خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه هنر شیراز خبر داد:

امضاء تفاهم نامه با دپارتمان میراثفرهنگی دانشگاه بولونا ایتالیا

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۲۰۰

رئیس دانشگاه هنر شیراز از انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک آموزشی - پژوهشی بین دانشگاه هنر شیراز و دپارتمان میراثفرهنگی دانشگاه بولونا ایتالیا خبر داد.

شیراز - ایلنا: رئیس دانشگاه هنر شیراز از انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک آموزشی - پژوهشی بین دانشگاه هنر شیراز و دپارتمان میراثفرهنگی دانشگاه بولونا ایتالیا خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، علیرضا عسکری با اعلام اینکه جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا روابط علمی - فرهنگی دارند گفت: دانشگاه هنر شیراز و دپارتمان میراثفرهنگی دانشگاه بولونای ایتالیا این تفاهم نامه را به منظور همکاری مشترک در زمینه‌های باستان‌شناسی و همچنین ایجاد ارتباطی عمیق و تبادل متخصصان در حوزه آموزش‌های علمی به امضا رساندند.

رئیس دانشگاه هنر شیراز ادامه داد: آموزش باستان - و ژئو - انفورماتیک، تحلیل انباشتهای باستانی، ژئوفیزیک، روش‌های تاریخ گذاری، و مطالعه مواد فرهنگی و توسعه آن از جمله زمینه‌های همکاری هستند.

وی اظهار داشت: دانشگاه هنر شیراز و دپارتمان میراثفرهنگی دانشگاه بولونای ایتالیا همچنین در مورد انتشار نتایج فعالیتهای مشترک توافق دارند.

عسکری در بخش دیگری از سخنان خود افزود: امضا کنندگان این تفاهم نامه به منظور تقویت حوزه‌های آموزشی و مشاوره در حوزه پژوهش در باستان‌شناسی به یکدیگر کمک خواهند کرد.

رئیس دانشگاه هنر شیراز خاطرنشان ساخت: طرفین این تفاهم نامه برای انجام پروژه‌های باستان‌شناسی، انسان‌شناسی و تاریخی(بررسی، گمانه زنی، کاوش، مطالعات تحلیلی بر بقایای آلی و غیر آلی) با همراهی اعضا گروه مشترک با یکدیگر توافق و همکاری خواهند داشت و در هر پروژه تلاش خواهد شد تا شماری از افراد مشتاق، علاقمند و مستعد از اعضاء طرفین تفاهم نامه در حوزه روش‌های تحلیلی و میدانی آموزش داده شوند.

او هم چنین اضافه نمود: دپارتمان میراثفرهنگی دانشگاه بولونای ایتالیا، حضور محققان دانشگاه هنر شیراز و باستان‌شناسان در برنامه‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه بولونا را تسهیل خواهد نمود.

گفتنی است، دانشگاه بولونا بر اساس این تفاهم نامه حتی المقدور تسهیلات لازم جهت اجرای مطالعات باستان استخوان‌شناسی، باستان گیاه‌شناسی، شیمی، GIS، مستندنگاری دیجیتال اسناد باستان‌شناسی و چاپ و انتشار نتایج و دیگر مطالعات مرتبط آزمایشگاهی را فراهم خواهد آورد و دسترسی به آزمایشگاه‌ها برای محققان دانشگاه هنر شیراز را فراهم خواهد نمود.

طرفین این تفاهم نامه از لحظه امضای تفاهم نامه تا زمان اعتبار آن برای اجرای مواد آن همکاری خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز