خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد دانشگاهی فارس:

کنگره سراسری قرآن کریم و ادبیات در شیراز برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۰۱

این کنگره یک گام در مسیر انجام فعالیت‌های علمی - فرهنگی در حوزه قرآن خواهد بود.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس گفت: کنگره سراسری قرآن کریم و ادبیات اواخر بهمن‌ماه سال جاری در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، مسعود رستگار سه‌شنبه سوم دی‌ماه در یک کنفرانس خبری افزود: این کنگره یک گام در مسیر انجام فعالیت‌های علمی - فرهنگی در حوزه قرآن خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد که با برداشتن گام اول، مسیر برای گام‌های آینده هموار شود و گفت: قرآن کریم معجزه پیامبر مکرم اسلام(ص) و مهم‌ترین کتاب مقدس در جهان محسوب می‌شود که در تاریخ اندیشه بشری بیشترین نقش را ایفا کرده و با قاطعیت می‌توان گفت که همه امور اسلامی به شکلی مدیون مفاهیم بلند این کتاب مقدس است.

رستگار با اشاره به طرح موضوع تبدیل فارس به قطب قرآنی کشور از سوی مسئولان ارشد فارس، گفت: فارس و بالاخص شیراز که به حق عنوان پایتخت فرهنگی ایران اسلامی را به دوش می‌کشد، اندیشمندان، پژوهشگران و هنرمندان قرآنی بسیاری بر عرصه اندیشه فرهنگ دینی هدیه داده است.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس با تأکید بر ضرورت توجه به اصل فرهنگ، گفت: فرهنگ از مقوله‌های جداناشدنی با استان فارس است و نمی‌توان شیراز یا فارس را مدنظر قرار داد بدون آنکه مولفه فرهنگ در آن اولویت نداشته باشد.

وی برگزاری کنگره قرآن کریم و ادبیات را اقدام مهم معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی فارس در مسیر تبدیل این استان به قطب قرآنی کشور عنوان و اضافه کرد: این کنگره با هدف بررسی ابعاد زیبا‌شناسانه و بلاغی قرآن مجید، تبیین رابطه قرآن کریم و آثار ماندگار ادبی جهان و بررسی زبان‌شناسی قرآن کریم در سه سطح نحوی، معنا‌شناسی و آیتمولوژی(فقه‌اللغة) شکل گرفته است.

رئیس مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران در خصوص محورهای مورد نظر در کنگره قرآن کریم و ادبیات نیز گفت: قرآن و ادبیات فارسی، قرآن و ادبیات عرب، زبان‌شناسی قرآن کریم، فصاحت و بلاغت قرآن مجید، قرآن و عهدین و ادبیات، قرآن و نقد ادبی، قرآن و فقه‌اللغه، قرآن و ساختار قصص، تأثیر قرآن بر نویسندگان و شاعران ادبیات غرب محورهای اصلی این کنگره است.

وی همچنین گفت: فراخوان ارسال آثار به این کنگره اواخر مهرماه سالجاری، منتشر و به سراسر کشور ارسال شد و زمان ارسال آثار نیز پایان آذرماه بود.

رستگار با ابراز خرسندی، استقبال نویسندگان، ‌ پژوهشگران، قرآن‌پژوهان، ادیبان و اندیشمندان از فراخوان کنگره قرآن کریم و ادبیات را چشمگیر توصیف و اضافه کرد: از سراسر نقاط کشور مقالات متعددی به دبیرخانه این کنگره ارسال شده اما از آنجایی که هدف این همایش ارائه پتانسیل‌های فرهنگی موجود در استان فارس در زمینه پژوهش‌های قرآنی است، لذا مقالاتی در کنگره ارائه می‌شود که توسط نویسندگان، پژوهشگران و محققان استان فارس تهیه و تالیف شده باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز