خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری در استان فارس هشدار داد:

خطر تعطیلی سیمان لامرد و بیکاری ۵۵۰ کارگر

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۷۵۶

چکیده: این واحد در زمان مصرف گاز روزانه ۴ هزار و ۳۰۰ تن تولید سیمان داشت، اما هم اکنون با اجبار مسئولان برای استفاده از سوخت مازوت این رقم به ۲ هزار و ۷۰۰ تن کاهش یافته است.

یک فعال کارگری در استان فارس از تهدید امنیت شغلی ۵۵۰ کارگر کارخانه سیمان لامرد به سبب افزایش قیمت سوخت(مازوت) این کارخانه خبر داد و گفت: این واحد تولیدی اکنون در آستانه تعطیلی قرار دارد.

«عبدالارضا روحی» دبیر خانه کارگر شهرستانهای لامرد و مهر در این باره به ایلنا گفت: پس از هدفمندی یارانه‌ها و آزادسازی قیمت‌ سوخت، کارخانه سیمان لامرد همانند سایر واحدهای تولیدی بابت قیمت هر لیتر سوخت مازوت ۲۰۰ تومان پرداخت می‌کنند که این رقم ۳ برابر قیمت گاز است.

او با بیان اینکه گاز کارخانه سیمان از ۵ روز گذشته به طور کامل قطع شده است افزود: با تغییر سوخت از گاز به مازوت میزان قابل توجه‌ای از تولید سیمان دراین کارخانه کاهش یافته است.

روحی در این زمینه اضافه کرد: این واحد در زمان مصرف گاز روزانه ۴ هزار و ۳۰۰ تن تولید سیمان داشت، اما هم اکنون با اجبار مسئولان برای استفاده از سوخت مازوت این رقم به ۲ هزار و ۷۰۰ تن کاهش یافته است.

به گفته این فعال کارگری، در صورت ادامه روند فعلی تولید در کارخانه سیمان لامرد، طی چند ماه آینده شاهد تعطیلی کامل کارخانه و بیکاری ۵۵۰ کارگر خواهیم بود.

دبیر خانه کارگر لامرد و مهر در ادامه یاد آور شد: در حال حاضر بسیاری از خطوط تولید کارخانجات سیمان کشور به‌دلیل عدم دریافت سوخت تعطیل شده‌اند و برخی نیز با زیر ۵۰ درصد ظرفیت اسمی تولید دارند.

عبدالرضا روحی در ادامه در مورد تغییر سوخت کارخانه سیمان لامرد از گاز به مازوت گفت: مسئولان شرکت ملی گاز ایران در مورد قطع گاز برخی کارخانه‌ها از جمله سیمان لامرد تاکیداتی داشته‌اند و این در حالی است که کارخانه سیمان لامرد از خطوط لوله گاز شهری اشنعابی ندارد و گاز مورد نیاز خود را از خطوط لوله منطقه عسلویه به پاکستان(این خط لوله هنوز به پاکستان نرسیده است) تامین می‌کرده است.

دبیرخانه کارگر شهرستانهای لامرد با بیان اینکه این واحد با وجود همه مشکلات در تلاش است به تولید ادامه دهد، در خاتمه گفت: با وجود آنکه مسئولان کارخانه سیمان لامرد برای رفع مشکلات ایجاد شده در تامین سوخت، نامه‌های متعددی را به بخش‌های مختلف ارسال کرد اند‌ اما هنوز به نتیجه قانع‌کننده‌ای دست پیدا نکرده‌اند.

گفتنی است کارخانه سیمان لامرد بزرگ‌ترین تولید کننده سیمان در استان فارس است که در فاصله ۳۸۰ کیلومتری مرکز استان، در شهرستان لامرد واقع شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز