خبرگزاری کار ایران

سردار سجادیان:

شرق فارس از وجود عوامل ناامنی پاک شد

کد خبر : ۱۱۵۰۰۳

با انهدام دو باند اشرار و آدم‌ربایان، شرق فارس به‌شکل کامل از وجود عوامل ایجاد ناامنی پاکسازی شده است.

ایلنا: فرمانده انتظامی فارس گفت: با انهدام دو باند اشرار و آدم‌ربایان، شرق فارس به‌شکل کامل از وجود عوامل ایجاد ناامنی پاکسازی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، سردار سرتیپ سیروس سجادیان، گفت: طی هفته‌های اخیر، اعضای دو باند از اشرار و آدم‌ربایان در شرق فارس دستگیر شده یا به هلاکت رسیدند.

سجادیان توضیح داد: یکی از این دو باند، باقیمانده اشرار باندی بودند که در سال ۸۵ عوامل آن دستگیر، کشته یا متواری شده بودند و طی این سال‌ها با تشکیل یک باند جدید اقدام به آدم‌ربایی، قتل و عمل منافی عفت می‌کردند.

وی با بیان اینکه باند یاد شده با پوشیدن لباس بسیج اقدام به برخی فعالیت‌های ضد امنیتی می‌کردند، گفت: طی سال‌های گذشته اعضای این باند با ربودن تعدادی از افراد متمول، از آنان بیش از یک میلیارد تومان در ازای آزادی دریافت کرده بودند.

سجادیان تصریح کرد: عوامل این باند با توجه به سابقه شرارتی که در منطقه داشتند، با تهدید افراد ربوده شده و خانواده آنان، تاکید می‌کردند که اگر شکایتی شود، مصون نخواهند بود.

وی اضافه کرد: در ‌‌نهایت خانواده یکی از افراد ربوده شده در تاریخ ۲ مهرماه امسال، با مراجعه به نیروی انتظامی، ‌ اقدام به طرح شکایت کرد که پیگیری این پرونده، منجر به شناسایی دقیق آنان، کشته شدن ۴ شرور در سه عملیات و دستگیری یکی دیگر از آن‌ها شد.

سجادیان با یادآوری اینکه شرور پنجم پس از هلاکت همدستانش، خود را تسلیم کرده است، گفت: دو شرور از این باند در حین ربایش دو نفر توسط ماموران شناسایی شده و به هلاکت رسیده‌اند.

فرمانده انتظامی فارس همچنین با اشاره به اینکه اعضای یک باند دو نفره نیز که در منطقه استهبان فردی ربوده بودند، شناسایی و باند آنان منهدم شده است، گفت: سرکرده این باند در درگیری با ماموران به هلاکت رسید و همدست او دستگیر شد.

وی با تصریح اینکه تمام گروگان‌های ربوده شده توسط این باند‌ها، طی عملیات‌های مختلف، بدون هیچ آسیب و پرداخت وجهی آزاد شده‌اند، تصریح کرد: مردم باید با اعتماد به اقتدار و توان تخصصی پلیس، ‌ ما را امین خود و حافظ امنیت جامعه بدانند و کوچک‌ترین موضوعات مرتبط با ناامنی را به پلیس گزارش دهند.

سجادیان گفت: اعضای باند شروران شرق فارس از سال ۸۵ تا زمان شناسایی و هلاکت در کوه‌های نزدیک شش‌ده و قره‌بلاغ، زندگی مخفیانه داشته‌اند، وسعت منطقه فعالیت آنان را شهرستان‌های شیراز، فسا، استهبان و خرامه اعلام و اضافه کرد: این افراد از طریق شهرستان‌های داراب و زرین‌دشت پشتیبانی می‌شدند.

فرمانده انتظامی فارس همچنین از دستگیری ۵ تن از پشتیبانی کنندگان اشرار معدوم شده خبر داد و گفت: براساس هماهنگی‌های انجام شده با دستگاه قضایی، تمام کسانیکه به اشکال مختلف به این افراد کمک کرده‌اند، دستگیر خواهند شد و تمام اموالی که از طریق پول‌های گرفته شده از گروگان‌ها تامین و کسب شده، ‌ توقیف می‌شود.

سجادیان یادآور شد: اعضای این باند در مجموع اقدام به سه فقره قتل، هشت فقره آدم‌ربایی و چندین فقره عمل منافی عفت شده بودند و دارای سوابق متعدد شرارت و اقدامات علیه امنیت استان و کشور بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز