خبرگزاری کار ایران

با صدور بیانیه‌ای از سوی شورای هماهنگی احزاب و تشکل‌های اصلاح طلب استان فارس صورت گرفت؛

اعلام آمادگی اصلاح طلبان فارس برای همکاری با استاندار جدید

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۹۹۸

شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب استان فارس با صدور بیانیه ای خطاب به سید محمد احمدی به مناسبت انتخاب وی به عنوان استاندار فارس، آمادگی خود را برای همکاری با وی اعلام کرد.

ایلنا: شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب استان فارس با صدور بیانیه‌ای خطاب به سید محمد احمدی به مناسبت انتخاب وی به عنوان استاندار فارس، آمادگی خود را برای همکاری با وی اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، در این بیانیه که نسخه‌ای از آن نیز در اختیار دفتر ایلنا در فارس قرار گرفته است خطاب به احمدی آمده است:

انتخابات حماسی اخیر و تحولات منبعثاز این انتخابات مبین و مصداقی بارز بر قطعّیت و حتمیّت این وعده الهی است که مقدرش بر خواست مردم بنا گردیده و هر زمانی که اکثریت اراده نمایند معجزه و پدیده‌ای مغایر با احتمالات و معادلات عادی اتفاق که گاهی منطبق با پیش بینی‌های منطبق بر ابزارهای مادی نبوده و جز در قالب الطاف جلیه و خفیه‌اش نمی‌گنجد.

در مقطع و عرصه‌ای که گروهی با تکیه بر رانت‌ها و منصب‌های انحصاری و سرمست از باده قدرت عبرتهای گذشته را فراموش، در مناسبات و معیارهای خویش افکار عمومی و اراده جمعی را وقعی نگذارده و قدرت قاهر خداوند و حقیقت‌ها و علل و اسباب مست‌تر در معادلات الهی را در ورای ظاهر ساده اسباب و اشیاء و معیارهای مادی و ظاهری نمی‌دیدند، حضور حماسی و با شور و شعور عبرتی بزرگ افزون بر عبرتهای قبلی است و تعّین و تأیید که «کل یوم هو فی شأن» و خدا کشتی راآنجا که خواهد برد.

برهمین اساس با لطف بیکران حضرت حق تعالی و اراده قوی وآهنین اکثریت مردم فضای جدیدی در عرصه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی حادثکه حداقل شکرانه آن پیگیری تحقق مطالبات و خواسته‌های بحق و بیّن مردم یعنی در حقیقت‌‌ همان شعار‌ها، وعده‌ها و برنامه‌های انتخاباتی رییس محترم دولت است. انجام خدمت در چنین موقعیت زمانی گرچه موجب مباهات و فرصت ذیقیمتی جهت خدمت بی‌شائبه به مطالبات عدیده مردم روشن ضمیر و صاحب نظر است ولی قطعاً حساسیت‌ها و دل نگرانیهای خاصی داشته و تلاشی مضاعف می‌طلبد.

لذا ضمن تبریک این انتصاب و آرزوی موفقیت برای حضرتعالی و پیشرفت و توسعه برای استان فارس، از تصدیع حاصله قبلاً عذرخواهی و مختصر نکاتی را متذکر می شویم.

بدان امید که مقبول طبع و مطمح نظر قرار گیرد. لازم الذکر است بومی بودن حضرتعالی، آشنایی کامل با وضعیت استان و اشراف بر پتانسیل‌ها، مشکلات، افراد و شخصیت‌ها و عوامل موثر مادی و معنوی را امتیازی بارز در انجام این رسالت خطیر دانسته و باور داریم مجموع ویژگیهای مزبور مقدمه خوبی جهت تسریع حرکت به سمت توسعه فراگیر فارس و نیل به جایگاه درخور اهالی تمدن ساز این مرز و بوم است. مع الوصف به تبع سیاست کلی اصلاح طلبان در قبال دولت یازدهم، اصلاح طلبان این استان نیز در راستای تعهدات و تقیدات مذهبی، فکری، ملی و منطقه‌ای فارغ از هرگونه سهم خواهی، آمادگی خویش را جهت همراهی و معاضدت ابلاغ و در عین حال تمامی فعالیت‌ها و اقدامات دولت در استان را بدقت پیگیری و در اجرای فرایض دینی و میهنی امر به معروف و نهی از منکر ضمن حمایت قاطع از اقدامات و فعالیتهای خوب و خیر در قبال اقدامات و ایرادات احتمالی نیز عکس العمل مقتضی و متناسب اعمال می‌نماید.

این در حالی است که بی‌صبرانه منتظر شروع فعالیت استانی دولت یازدهم با اولویت طرح‌ها و اقدامات ذیل می‌باشیم:

۱ - اهتمام به بسیج کلیه امکانات و استعدادهای موجود در استان در زمینه‌های توریستی، کشاورزی، تجارتی و خدماتی و صنعت در جهت مقابله با فقر اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان

۲ - شایسته گزینی و انتخاب مدیران استانی و شهرستان براساس معیارهای عملکردی و تقیّد به مبانی و رویکردهای دولت جدید

۳ - اعاده موضع اقتدار به جایگاه نمایندگی دولت و ایفای نقش و جایگاه واقعی استانداری در هماهنگی و هدایت مجموعه استانی

۴ - ترویج و توسعه آگاهی‌های عمومی سیاسی – اجتماعی – فرهنگی با ارتقاء کمی و کیفی مطبوعات، رسانه‌ها، انجمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد

۵ - حرکت در جهت نیل به توسعه همه جانبه و ایجاد فضای باز سیاسی بمنظور ایجاد شور و نشاط سیاسی – اجتماعی با هماهنگی دستگاههای ذیربط

۶ - تشریک مساعی و تعامل با تشکل‌ها و احزاب سیاسی، اجتماعی در سطح استان و مساعدت در فعال سازی خانه احزاب

در پایان بعنوان حسن ختام و تیمن و تبرک، شمه‌ای از فرامین و رهنمودهای مولای متقیان امام علی(ع) به مالک اشتر نخعی را یادآوری، خیر مردم و توسعه و تعالی فردی و اجتماعی و صلاح و ثواب همگان را در عمل به فرامین و رهنمودهای برخواسته از ضمیر پاک و سیره صالح آن امام همام و سایر ائمه هدی علیهم السلام دانسته و مصراً بر حسن اجرای آن‌ها پای می‌فشاریم:

«ای مالک از انتخاب افراد بخیل، ترسو، حریص، شرور، گناهکار، سبک سر، دروغگو، چاپلوس، مرفه و از خودراضی بپرهیز و افراد نیکو، خوش نام، خانواده دار، مؤمن، مردم دار، بخشنده، شجاع و عالم… را به مشاوره و معاضدت برگزین. هزینه این گونه افراد بر تو سبک‌تر و یاریشان بهتر و مهربانیشان بیشتر و دوستی آنان با غیر تو کمتر است. آنان را از خواص و دوستان نزدیک و رازداران خود قرار ده، سپس از میان آنان افرادی را که در حق گویی از همه صریح ترند و در آنچه که خدا برای دوستانش نمی‌پسندد تو را مددکار نباشند انتخاب کن، چه خوشایند تو باشد یا ناخوشایند»

«شورای هماهنگی احزاب و تشکل‌های اصلاح طلب استان فارس»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز