خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان شیراز خواستار شد؛

تشدید اراده مدیران دستگاه ها و نهادهای مرتبط در جمع آوری و طرد متکدیان

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۴۵۷

فرماندار شهرستان شیراز ضمن انتقاد از حضور متکدیان شهر های مختلف کشور در شیراز، خواستار تشدید اراده و عزم مسئولان و مدیران دستگاه ها، ادارات و نهاد ها جهت جمع آوری و طرد این افراد به شهرهای مربوط به خودشان شد.

ایلنا: فرماندار شهرستان شیراز ضمن انتقاد از حضور متکدیان شهر‌های مختلف کشور در شیراز، خواستار تشدید اراده و عزم مسئولان و مدیران دستگاه‌ها، ادارات و نهاد‌ها جهت جمع آوری و طرد این افراد به شهرهای مربوط به خودشان شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، جواد زرین کلاه در جلسه جمع آوری متکدیان و کارتن خواب‌ها از سطح شهر شیراز گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد بالغ بر ۸۰ درصد از متکدیان، کارتن خواب‌ها و معتادانی که در سطح شیراز پرسه می‌زنند غیر بومی هستند و این افراد هزینه‌های زیادی را به شهر تحمیل می‌کنند.

وی تصریح کرد: وضعیت کنونی به هیچ وجه زیبنده شهر شیراز و سومین حرم اهل بیت(ع) نیست و علاوه بر اعتراض گردشگران، موجب جریحه دار شدن احساسات عمومی و انتقاد شهروندان نیز شده است.

رییس شورای تامین شهرستان شیراز ضمن اشاره به کمک مالی برخی افراد به متکدیان در سطح شهر، عنوان کرد: متاسفانه اینگونه کمک‌ها باعثشده است تا شهر شیراز به مکانی امن و پر درآمد برای متکدیان و کارتن خواب‌ها تبدیل شود بطوریکه از شهر‌های مختلف کشور این افراد به شیراز مهاجرت می‌کنند.

زرین کلاه موضوع فرهنگ سازی در کمک به افراد بی‌بضاعت را مقوله پر اهمیتی در راستای طرد و جمع آوری متکدیان و کارتن خواب‌ها دانست و اظهار کرد: تنها با اقدامات فرمانداری، دستگاه قضایی، شهرداری، بهزیستی و… شرایط موجود بهبود نمی‌یابد بلکه باید دستگاه‌های فرهنگی نیز پای کار بیایند و نسبت به هدایت شهروندان در عدم کمک به افراد متکدی حرفه‌ای یاری رسان سایر دستگاه‌ها باشند.

وی ضمن اعلام برخی آمار‌های تکان دهنده عنوان کرد: متاسفانه بیش از ۹۰ در صد از متکدیان موجود در شیراز، حرفه‌ای بوده و با آنکه نیازمند و بی‌بضاعت نیستند به تکدی‌گری به عنوان یک شغل نگاه می‌کنند؛ در این میان کمک شهروندان به اینگونه افراد نیز باعثتشویق آن‌ها به تکدی‌گری شده است.

فرماندار شهرستان شیراز همچنین بزهکاری را از دیگر مشکلات ایجاد شده توسط اینگونه افراد دانست و گفت: متاسفانه در بسیاری از موارد ماموران، توسط متکدیان حرفه‌ای مضروب شده‌اند و این نشان می‌دهد برای برخورد با این افراد باید چاره اندیشی فوری صورت پذیرد.

زرین کلاه ضمن تاکید بر لزوم حراست از حقوق شهروندان شیرازی، تصریح کرد: نمی‌توانیم با پول و سرمایه مردم شیراز برای افراد سود جویی که در پوشش تکدی‌گری علاوه بر نمایش چهره‌ای نامناسب از سومین حرم اهل بیت(ع) باعثترویج نا‌امنی، بزهکاری و اعتیاد در شهر شیراز می‌شوند، اماکنی احداثو جهت نگهداری آن‌ها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: نکته جالب اینکه پس از مشخص شدن هویت متکدیان دستگیر شده، معلوم می‌شود این افراد شیرازی نیستند و از شمال، جنوب، شرق، غرب و حتی کشورهایی مثل پاکستان، بنگلادش و… به شیراز مهاجرت کرده‌اند.

رییس شورای تامین شهرستان شیراز بر طرد متکدیان غیر ایرانی تاکید کرد و افزود: باید کارتن خواب‌ها، متکدیان و… پس از جمع آوری به زادگاه خود برگردند، چرا که در شرایط کنونی هزینه سنگینی را بر دوش شهر شیراز و مردم این شهر تحمیل می‌کنند.

زرین کلاه ادامه داد: برخی دستگاه‌های حمایتی مثل بهزیستی، کمیته امداد و… نیز باید به افراد بلاصاحبی که مشمول قوانین حمایتی می‌شوند کمک کرده و این چهره زشت و زننده برای همیشه از شهر شیراز زدوده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز