خبرگزاری کار ایران

شهردار شیراز:

میدان توپخانه شیراز احیا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۴۴۶

در راستای اجرای طرح بهسازی بافت‌های تاریخی، احیاء میدان توپخانه که یکی از قدیمی‌ترین میادین شیراز بوده، در دستور کار قرار گرفته است.

ایلنا: شهردار شیراز گفت: در راستای اجرای طرح بهسازی بافت‌های تاریخی، احیاء میدان توپخانه که یکی از قدیمی‌ترین میادین شیراز بوده، در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، علی‌رضا پاک‌فطرت در جمع کسبه و بازاریان بافت تاریخی در مسجد ظهراب‌بیگ شیراز، افزود: احیا میدان تاریخی توپخانه و مجموعه فعالیت‌های شهرداری برای بهبود دسترسی به مجموعه زندیه، آنچه انجام شده و خواهد شد، در جذب گردشگر بسیار تاثیرگذار است.

وی با تصریح اینکه محوریت فعالیت‌های توسعه‌ای شهرداری شیراز نیز، حرم مطهر احمدبن‌موسی(ع) است، گفت: یکی از اقدامات خوب در بافت تاریخی اجرای پروژه نیکان در شرق بازار وکیل است که با اجرای آن علاوه بر تامین صد‌ها واحد پارکینگ، مدرسه تاریخی خان متعلق به دوران صفویه نیز احیا می‌شود.

شهردار شیراز با تاکید بر لزوم توسعه پارکینگ‌ها برای جلوگیری از افزایش ترافیک و دیگر معضلات شهری خصوصا در بافت تاریخی شهر، خاطر نشان کرد: احداثپارکینگ طبقاتی حضرتی با ظرفیت ۵۰۰ خودرو در خیابان حضرتی از محل فروش اوراق مشارکت، آغاز شده است.

وی خاطر نشان کرد: این پروژه به همراه پارکینگ بین الحرمین ظرفیتی حدود دو هزار و ۵۰۰ واحد پارک جدید به ظرفیت پارکینگ‌های این منطقه اضافه می‌کند.

شهردار شیراز به بهسازی فضای اطراف خیابان ۹ دی اشاره و خاطرنشان کرد: احداثاین خیابان که در راستای طرح توسعه حرم انجام شد شرایط مناسبی را در جهت بهبود محیط شهری به وجود می‌آورد.

علیرضا پاک فطرت همچنین از بازگشایی خیابان هجرت در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با تعریض این خیابان از حجم بالای ترافیک در مسیرهای منتهی به حرم کاسته خواهد شد.

وی در ادامه خواستار همکاری بازاریان در ساماندهی این منطقه شد و گفت: کسبه بازار نقش بسیار مهمی در موفقیت طرح‌های شهرداری در این منطقه دارند.

شهردار از کسبه بافت تاریخی شیراز خواست تا ضمن حفظ پاکیزگی محیط پیرامون خود در ارتقای فرهنگ شهروندان و گردشگران نیز نقش موثری ایفا کنند.

علیرضا پاک‌فطرت همچنین خواستار همراهی کسبه در یکسان سازی تابلوهای فروشگاه‌ها و واحدهای تجاری برای افزایش نظم و ایجاد زیبایی در مبلمان شهری شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز