خبرگزاری کار ایران

امام جمعه شیراز:

سخرانی رئیس جمهور در سازمان ملل از موضع قدرت مبتنی بر منطق بود

کد خبر : ۱۰۸۲۰۱

رئیس جمهور محترم در مسافرت به مجمع سازمان ملل، سخنرانی جامعی داشتند و از موضع عزت و قدرت و صلابت و مبتنی بر عقل و خرد منطق سخنرانی داشتند و از جهات مختلف قابل بررسی و تحلیل است.

ایلنا: نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: رئیس جمهور محترم در مسافرت به مجمع سازمان ملل، سخنرانی جامعی داشتند و از موضع عزت و قدرت و صلابت و مبتنی بر عقل و خرد منطق سخنرانی داشتند و از جهات مختلف قابل بررسی و تحلیل است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز آیت الله اسدالله ایمانی در خطبه‏‌های نماز جمعه شیراز، افزود: مواضعی هم که در ملاقات‌ها اتخاذ کرده بودند مبتنی بر اصول سه گانه سیاست خارجه ما یعنی عزت، حکمت و مصلحت بود و به حق این مواضع را خیلی زیبا و با عبارات خاص و ادبیات ویژه خودشان تبیین کردند.

وی با تصریح اینکه هر کس به اندازه فکر و اندیشه و از زاویه دید خود از جمله رهبر معظم انقلاب یعنی «نرمش و قهرمانانه» برداشت و بهره برداری می‌کند، تصریح کرد: نرمش به روشهایی اطلاق می‌شود که بتواند مسیری مبتنی بر عقل و خرد و منطق، ضمن بهره برداری از عواطف مخاطب به همراه داشته باشد و قهرمانانه یعنی مجموعه‌ای که در اوج قدرت و توانمندی هستند این نرمش را نشان می‌دهند.

آیت الله ایمانی گفت: نرمش دو گونه است: یکی از روی ضعف و ذلت است و دیگری از روی قدرت و صلابت است. یک مدیر موفق باید جایی همانند ابریشم نرم باشد و جایی باید همانند آهن محکم و استوار باشد. صلابت در «قهرمانانه» بدست می‌آید و نرمش در همانندی ابریشم حاصل می‌شود.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: طبیعی است که زمانی رهبر معظم انقلاب این جمله را بعد از سال‌ها تکرار می‌کنند که ملت ما در اوج قدرت و دشمن ما در شیب انحطاط است و این نشان از عظمت و ابهت و موقعیت والای نظام جمهوری اسلامی ایران در جهان است.

وی ادامه داد: رهبر این اجازه را به مدیران و مجریان سیاست‌های کلی نظام دادند که در روش‌ها، آنجایی که مصلحت می‌دانند از نرمشهای بجا ضمن حفظ صلابت و اقتدار استفاده نمایند که آنچه تا کنون از مدیر ارشد اجرایی کشور شاهد بودیم در راستای همین نکته بود.

امام جمعه شیراز در بخشی از خطبه‌ها بار دیگر تصریح کرد: خرید و فروش و تولید و نصب فرشهای بافتنی زینتی که به دیوار آویزان می‌شود و کوبلن‌هایی که تصویر زنهای نیمه لخت را به تصویر کشیده و یا تصاویر رقص فردی و یا گروهی زنان را نشان می‌دهد، در منازل و اماکن مختلف اشکال دارد و مجاز نیست.

وی اضافه کرد: جمع آوری نوارهای صوتی وتصویری مبتذل و مستهجن و از بین بردن آن‌ها و اجرای تعزیر برای کسانی که این‌ها را تولید می‌کنند و می‌فروشند، به عهده دستگاه قضایی و ضابطین دستگاه قضایی است. یعنی وظیفه حکومت است که با کسانی که در سطح شهر مبادرت به توزیع سی دی‌های مبتذل و نوارهای صوتی و تصویری مبتذل و مستهجن می‌نمایند، برخورد نماید و دستگاه قضایی نیز وظیفه تعزیر آن‌ها را دارد.

امام جمعه شیراز همچنین به سالروز شکسته شدن حصر آبادان در ۵ مهرماه سال ۱۳۶۰ به دنبال عملیات پیروزمندانه عملیات ثامن الائمه اشاره و اضافه کرد: این عملیان اولین عملیات گسترده مشترک بین فرماندهان سپاه و ارتش بود و نتیجه آن آزاد شدن آبادان از تیررس دشمن بود و محاصره آبادان برداشته شد.

آیت الله ایمانی همچنین موفقیت سپاه پاسداران استان فارس در کسب عنوان بر‌ترین سپاه استانی در میان استانهای مختلف کشور را به پاسداران و فرماندهان سپاه تبریک و تهنیت گفت و اضافه کرد: آنچه امروز نظام جمهوری اسلامی بدست آورده است، به برکت ایام ۸ ساله دفاع مقدس بود و این ۸ سال در تاریخ ملت ما یک نگین درخشانی است که همواره می‌درخشد و درخشانی آن برای همه عصر‌ها و دوره‌ها حفظ می‌شود.

امام جمعه شیراز گفت: دفاع مقدس مردم ما حقی بر گردن تمام انسانهای آزاد اندیش و آزادی خواه و مستقل و انسانهایی که می‌خواهند انسان باشند ایجاد کرد و همه انسانهای آزاد اندیش دنیا بدهکار دفاع مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران و خون شهدای این عرصه هستند.

خطیب جمعه شیراز همچنین با اشاره به آغاز ماه مهر، نکاتی را متذکر شد و گفت: نکته اول اینکه سرمایه پایدار هر کشوری جوانان آن کشور هستند و اگر آنان انسانهایی شایسته باشند سرمایه آن کشور سرمایه‌ای رو به فزونی است و اگر جوانان آن مملکت آلوده شدند و سلامت جسم و روحشان را از دست دادند آن کشور هم سرمایه خود را از دست داده است.

آیت الله ایمانی در بیان نکته دوم نیز گفت: هیچ مکتبی به اندازه اسلام و دین اسلام و پیشوایان دینی ما درباره علم و عالم و آثار علم سخن نگفته است. اولین نعمت خدا به بشر علم است. بنابراین دین ما و مکتب ما دانش بنیان است و همه مسائل دین ما مبتنی بر خرد و علم و دانش است.

وی تصریح کرد: تحصیل علم از مزایای نظام اسلامی است و لذا در دوران دفاع مقدس که همه زندگی مردم ما تحت الشعاع دفاع مقدس بود، یک روز مراکز آموزشی ما تعطیل نشد و حتی پشت جبهه‌ها مراکز آموزشی فعال بود و این نشان دهنده عشق و علاقه اسلام به علم و دانش است.

امام جمعه شیراز مقدم بودن تهذیب و تزکیه در اسلام بر تعلیم و تعلم را به عنوان نکته سوم متذکر و در بیان نکته چهارم خاطرنشان کرد: امروز ضرورت بصیرت افزایی از مسائل بسیار مهمی است که باید در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها و حوزه‌های ما تعقیب شود. اینکه می‌بینیم جوانانی در دنیای اسلام سلاح بدست می‌گیرند و به عضویت گروه‌های تکفیری در می‌آیند بخاطر نداشتن بصیرت است. بنابراین افزایش بصیرت لازمه کار در مراکز آموزشی امروز ماست.

آیت الله ایمانی همچنین نکته پنجم را لزوم پی ریزی آشنایی با سبک زندگی اسلامی در مدارس عنوان و اضافه کرد: چه زیبا رئیس جمهور محترم در روز اول مهر، به مسائل و مصادیقی از سبک زندگی اسلامی اشاره کردند و بازگو نمودند که بچه‌ها باید با قانون مداری آشنا شوند و قانون ستیزی و قانون گریزی را کنار بگذارند، فرزندان ما باید با دفاع از حقوقشان آشنا شوند و لذا باید تکریم شخصیت دانش آموزان و شنیدن اعتراض آن‌ها در دستور کار باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز