خبرگزاری کار ایران

فرهاد پاسدار شیرازی:

دغدغه اهالی فرهنگ فارس آمدن استانداری از جنس فرهنگ است

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۸۸۷

در چند روز گذشته نامه‌ای از سوی جمعی از اهالی فرهنگ و هنر فارس خطاب به رئیس جمهور در رسانه‌ها منتشر شد، که فرهنگوران و هنرمندان فارس در آن نامه‌ ضمن ارائه مطالبات صنفی خود از رییس جمهوری با وی پیرامون کاستی‌ها و مشکلات فرهنگی و هنری پایتخت فرهنگی کشور درد و دل نمودند.

ایلنا: در چند روز گذشته نامه‌ای از سوی جمعی از اهالی فرهنگ و هنر فارس خطاب به رئیس جمهور در رسانه‌ها منتشر شد، که فرهنگوران و هنرمندان فارس در آن نامه‌ ضمن ارائه مطالبات صنفی خود از رییس جمهوری با وی پیرامون کاستی‌ها و مشکلات فرهنگی و هنری پایتخت فرهنگی کشور درد و دل نمودند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، فرهاد پاسدار شیرازی، یکی از پیگیری‌کنندگان نامه در مصاحبه با این خبرگزاری گفت: این نامه یک حرکت خودجوش مدنی بوده و تلاش طراحان و پیگیری‌کنندگان این نامه بر این مبنا بوده که این فعالیت مدنی بتواند یک حرکت جمعی میان شاخه‌های مختلف حوزه فرهنگ و هنر فارس از سینما و تئا‌تر گرفته تا شعر، هنرهای تجسمی و موسیقی با همراهی اهالی مطبوعات، اساتید دانشگاه و پژوهشگران و مدیران فرهنگی را نمایندگی کند، تا بتواند مطالبات حقه حداقلی اهالی فرهنگی و هنری فارس را به گوش جناب آقای رئیس جمهور، اعضای هیئت دولت و به ویژه وزیر محترم فرهنگ و ارشاد برساند.

وی افزود: هدف دوم این فعالیت این بوده که نامه آغازی باشد برای پیگیری و تاکید بر مطالبات فرهنگی - هنری، تا از یک سو این مطالبات برای اهالی فرهنگ و هنر و شهروندان نهادینه شود و تقاضای جدی و پیگیرانه برای برطرف شدن این کاستی و چالش‌ها به وجود بیاید و از سوی دیگر نیز مدیران و سیاست‌گذاران استانی و فرا استانی نیز متوجه اهمیت این مطالبات بشوند و فارغ از اینکه چه کسی عهده‌دار جایگاه مدیریتی خرد یا کلان استان در بخشهای فرهنگی و سایر حوزه‌ها می‌شود، خود را مسئول به پاسخگویی در برابر این سطح از مطالبات ببیند. تلاش بر این بوده که مسئولین متوجه شوند که استان فارس و شهر شیراز که عنوان پایتخت فرهنگی کشور را یدک می‌کشد، باید زمامدارانی اهل فرهنگ و با دغدغه‌های فرهنگی داشته باشد.

وی با بیان اینکه محوریت اصلی این نامه تمرکز زدایی در حوزه فرهنگ است، بیان داشت: همانطور که در نامه هم اشاره شده، حرکت کلی به سوی تمرکززدایی هست، چرا که این مباحثدرد مشترک سایر استان‌ها و شهرستان‌ها نیز هست و پاسخ‌گویی به این مطالبات و برطرف شدن این کاستی‌ها می‌تواند آغازی برای برطرف نمودن مطالبات فرهنگی - هنری در سایر استان‌ها و در نتیجه کل کشور باشد، اما در این وادی اهالی فارس پیشقدم شده‌اند و این مسئله را طرح کردند.

وی افزود: درخواست اهالی فرهنگ و هنر را می‌توان در بخش‌های انتصاب مدیران کلان، سیاست‌گذاری مناسب و رشد سخت‌افزار و زیر بناهای فرهنگی - هنری دانست. البته این نامه قطعا بیانگر تمامی کاستی‌ها و آسیب‌ها نیست ولی سعی شده با کمک اساتید حوزه‌ها همهٔ شاخه‌های مختلف فرهنگ و هنر را پوشش بدهد و امیدواریم این حرکت فتح بابی برای حضور و پیگیری و مطالبه‌گری فرهنگ‌فران در فضای مدنی باشد و مابقی مطالبات انشاالله در ادامه با یاری سایر اساتید، بزرگان و هنرمندان طرح، تکمیل و پی‌گیری ‌شود.

پاسدار شیرازی در پایان عنوان داشت: عزیزان بسیاری بودند که این حرکت را حمایت و پیگیری کردند که جا دارد از همه‌اشان تشکر و قدردانی کرد چه بزرگانی که سال‌ها در شیراز با کاستی‌ها ساختند و زحمت شدند تا فرهنگ و هنر فارس رو اعتلا بدهند و چه بزرگوارانی که قدری دور‌تر از زادگاه خویش در عرصه فرهنگ و هنر افتخار آفرینی می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز