خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

موردی از بیماری وبا در فارس مشاهده نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۷۰۵

تا امروز حتی یک مورد هم از بیماری وبا در سراسر استان فارس چه در میان ایرانیان چه اتباع بیگانه ساکن، دیده و گزارش نشده است.

ایلنا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: تا امروز حتی یک مورد هم از بیماری وبا در سراسر استان فارس چه در میان ایرانیان چه اتباع بیگانه ساکن، دیده و گزارش نشده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، محمدهادی ایمانیه امروز(چهارشنبه) در یک کنفرانس خبری و در حضور خبرنگاران، گفت: گزارش موارد وقوع در برخی بیماری‌های عفونی براساس لیست C. D. C، اجباری است، اما اطمینان به این آمار براساس نوع بیماری متفاوت بوده و به‌طور میانگین اطمینانی در حد ۹۰ درصد به آمار‌ها داریم.
وی افزود: براساس قانون مصوب مجلس در برنامه پزشک خانواده، پزشکانی می‌توانند با بیمه‌ها همکاری کنند که در این طرح ثبت‌نام کرده باشند، یعنی ادامه قرارداد بیمه‌های مختلف با پزشکان، منوط به همکاری با پزشک خانواده است، این موضوع ربطی به بنده و دانشگاه علوم پزشکی شیراز ندارد که فردی یا گروهی را مجبور کنیم یا نکنیم.
ایمانیه با بیان اینکه دولت یازدهم نیز نسخه ۰۲ طرح پزشک خانواده را پذیرفته است، گفت: اکنون تنها سطح یک این طرح در فارس اجرایی شده و از ابتدای مهر نیز با تکمیل قرارداد آزمایشگاه‌ها، خدمات پاراکلینیکی هم در قالب این طرح ارایه می‌شود اما برای ارایه خدمات بیمارستانی و تخصصی، هنوز اقدامات کامل نشده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص ساخت بیمارستان جدید نمازی و جایگزین شدن آن، با اشاره به اختلاف‌های موجود بین این دانشگاه و دانشگاه شیراز بر سر قطعه زمین ۱۱۰ هکتاری در محدوده پردیس ارم و بازدید انجام شده به‌اتفاق استاندار فارس از این زمین، گفت: امیدواریم با حل این اختلاف بتوانیم ساختمان جدید بیمارستان نمازی را در نقطه‌ای مناسب احداثکرده و بیمارستان فعلی را به نقاهتگاه بیمارستانی تبدیل کنیم.
ایمانیه همچنین به اعلام آمادگی دکتر مصلح‌شیرازی برای احداثبیمارستان تخصصی گوش، گلو، بینی در شیراز خبرداد و گفت: امیدواریم با رفع مشکلات موجود در خصوص تامین زمین و با توجه به اینکه ساخت و تجهیز این بیمارستان هیچگونه بار مالی برای دولت نخواهد داشت، به‌زودی شاهد آغاز ساخت این واحد تخصصی درمانی باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز