خبرگزاری کار ایران

با حضور طهماسبی معاون وزیر جهاد کشاورزی

نمایشگاه بین المللی ایران سبز 2016 افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۴۰۷۳۴۴

صبح امروز نمایشگاه بین المللی ایران سبز 2016 با حضور طهماسبی معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی و سوزانا ترستال سفیر هلند در تهران افتتاح شد.

علی اکبر شهبازی مجری ایرانی نمایشگاه ایران سبز در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، موضوعات نمایشگاه را گل و گیاه، گلخانه سازی، سیستمهای آبیاری، لوازم و تجهیزات باغبانی وصنایع وابسته نهاده ها(خاک، کود، بذر، پیاز، قلمه، بسترهای کشت و سایر موارد مرتبط) و همچنین صادرات و واردات بر شمرد.

وی افزود: در نمایشگاه بین المللی ایران سبز 2016، شصت و چهار شرکت خارجی از کشورهای هلند، آلمان، ایتالیا، بلژیک، ترکیه، فرانسه، چین، لیتوانی، هندوستان، اتیوپی و کنیا در کنار پنج شرکت ایرانی آخرین دستاوردهای خود را در این صنعت به نمایش می گذارند.

شهبازی مجری ایرانی نمایشگاه، همکاری شرکت هلندی را در جذب شرکتهای مطرح خارجی موثر دانست و گفت: همکاری شرکت هلندی که برگزار کننده بزرگترین نمایشگاه گل و گیاه در هلند می باشد در انتقال دستاوردهای روز دنیا بسیار موثر دانست و آنرا از نتایج پسابرجام برشمرد.

وی گفت: مجری هلندی نمایشگاه مورد توجه دو کشور چین و ترکیه برای برگزاری نمایشگاه در آن کشورها قرار گرفته بود که با پیگیریهای طرف ایرانی و همچنین همکاری بسیار خوب معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، این نمایشگاه در ایران برگزار شد.

شهبازی گفت: نمایشگاههایی از این جنس مشکلات برگزاری، مانند حمل و نقل گیاهان به ایران و مسائل قرنطینه را به خوبی عیان می کند و ابراز امیدواری کرد فرایندها برای این امور تسهیل پیدا کند.

وی افزود: یکی از اهداف معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی رشد گلخانه های کشور در 10 سال آینده و افزایش فضای گلخانه ای به بیش 48000 هکتار است تا بتوانیم مسائلی مانند کم آبی را کنترل کنیم و همچنین صرفه جویی انرژی داشته باشیم. و برگزاری نمایشگاههایی از این نوع ما را با فناوریهای روز گلخانه ای دنیا آشنا می سازد و به اهداف تعریف شده نزدیک می کند.
 

نمایشگاه بین المللی ایران سبز 2016 از 13 تا 16 شهریور ماه از ساعت 10 تا 18 در نمایشگاه بین المللی تهران در سالن 20/22 برگزار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز