خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان تاکید کرد:

ضرورت استفاده از مازوت در ذوب‌آهن اصفهان از نظر اقتصادی و زیست‌محیطی

زرگرپور گفت: استانداری درباره استفاده از مازوت به ویژه درباره نیروگاه‌ها بسیار حساس است.

به گزارش ایلنا به نقل از ذوب‌آهن اصفهان، استاندار اصفهان گفت: استفاده ذوب‌آهن اصفهان از مازوت،‌ همانطور که بررسی‌های دقیق و کارشناسی سازمان محیط زیست نیز نشان داده، هیچ‌گونه آلایندگی ایجاد نمی‌کند چراکه مازوت در یک سیستم بسته در کوره بلند ذوب‌آهن استفاده می‌شود و اساساً نمی‌تواند ایجاد آلایندگی کند .

استاندار اصفهان تصریح کرد : ذوب آهن با استفاده از مازوت ، ماهانه 20 میلیارد تومان صرفه جویی در مصرف انرژی خواهد داشت که با توجه به شرایط مالی این شرکت ،‌ می تواند برای ذوب آهن تا حدودی گره گشا باشد .

وی اظهار داشت:‌ با توجه به ممنوعیت استفاده از مازوت توسط نیروگاه‌ها، مقادیر بسیاری مازوت موجود است که استفاده‌ای برای آن وجود ندارد و ذوب‌آهن اصفهان می‌تواند بدون ایجاد آلایندگی از آن استفاده بهینه کند.

محسن کوهکن نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی نیز در مجمع نمایندگان استان ضمن تایید سخنان استاندار درباره استفاده ذوب آهن از مازوت گفت: با توجه به تایید سازمان حفاظت از محیط زیست، استفاده ذوب‌آهن از مازوت هیچ‌گونه آلایندگی ایجاد نمی‌کند و این امر در افکار عمومی نیز با توجه به تایید سازمان مذکور پذیرفته شده است .

وی افزود : برخی جوسازی‌ها در این خصوص مانع شد این شرکت زودتر از مازوت استفاده کند اما اکنون،‌ امید است با انجام این مهم،‌ حل مشکلات مالی ذوب‌آهن اصفهان تسریع شود.   

 

 

کد خبر : ۴۳۳۳۵۵