خبرگزاری کار ایران

پرداخت تسهیلات کمتر از 10 میلیارد ریال با ارائه اظهارنامه مالیاتی

در نشست کارگروه "طرح رونق تولید" مطرح شد : متقاضی تسهیلات زیر یک میلیارد تومان فقط باید اظهارنامه مالیاتی به بانک ارائه کند.

به گزارش ایلنا به نقل از شاتا ، در این نشست اقدامات کمیته‌های نظارتی و پیشرفت پروژه‌های استانی با حضور مسوولان وزارت صنعت ، معدن و تجارت و نمایندگان استان ها بررسی شد.

مسئول طرح رونق تولید در وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت : اگر بانک‌ها نسبت به ارائه تسهیلات به طرحی نظر منفی دارند باید دلایل شفاف به کارگروه رونق تولید ارایه دهند.

فروتنی  در خصوص تعیین تکلیف بدهی‌های معوقه واحدهای صنعتی با بیان اینکه متقاضی تسهیلات بیشتراز 10 میلیارد ریال  باید  صورت‌های مالی حسابرسی شده  به بانک‌ها ارائه کنند اما برای واحدهایی که متقاضی تسهیلات زیر یک میلیارد تومان ارائه  اظهارنامه مالیاتی کافی است گفت: بیشترین  تسهیلات به واحدها و طرح های بخش کشاورزی و سپس در بخش  صنعت پرداخت شده است.

گفتنی بر اساس آخرین آمار ها  استان‌های گلستان، زنجان، اردبیل و جنوب کرمان از لحاظ تعداد واحدهای معرفی شده به بانک‌ها نسبت به پروانه‌های بهره‌برداری به ترتیب در رده های بالای جدول قرار دارند و از لحاظ میزان و تعداد پرداخت تسهیلات استان های اصفهان، خراسان رضوی و تهران به ترتیب در جایگاه اول تا سوم قرار دارند  و در بخشمیزان تسهیلات  پرداختی استان های تهران ، اصفهان و خراسان رضوی در رده های بعدی قرار دارند.

در ادامه این نشست نماینده سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی پیرامون ضرورت نیازسنجی آموزشی، تربیت نیروی انسانی در حوزه فناوری ، رفع مشکلات واحدها و لزوم فعال کردن واحدهای نیمه تعطیل و راکد مطالبی را بیان داشت.

سپس نمایندگان "پروژه رونق تولید"  در استانها  مشکلات مربوط به زمان صدور ضمانت‌نامه‌ها و نیز بهانه‌گیری بانک‌هادر زمینه  نداشتن قرارداد با صندوق ضمانت جهت پرداخت وام مطالبی را بیان نمودند و عنوان کردند ، صندوق ضمانت 75 درصد وام را ضمانت می‌کند و 25 درصد بقیه را باید متقاضی وام ضمانت نماید در حالی که اگر 100درصد وام را ضمانت می‌کرد مشکلات واحدها کمتر می شد.

 

کد خبر : ۴۱۶۳۵۷