خبرگزاری کار ایران

بررسی راهکارهای فناوری اطلاعات برای مدیریت بحران

asdasd
کد خبر : ۴۱۲۷۷۲

راهکارهای فناوری اطلاعات برای مدیریت بحران،کارآفرینی در فناوری اطلاعات و اصول و مبانی شبکه سازی کسب و کار در دوره های آموزشی مرکز آموزش و پژوهش صنایع ارتباطی آوا تدریس و آموزش داده می شود.

به گزارش ایلنا، غلامعلی حسنی صدر، مدیر مرکز آموزش و پژوهش صنایع ارتباطی آوا (دانش بنیان) گفت: این مرکز در مجموعه آوا حدود دو سالی است که فعالیت خود را آغاز کرده است و در دو حوزه آموزش و پژوهش فعالیت دارد که بخشی از فعالیت های آموزشی آن مربوط به دوره ها و کارگاه های آموزشی محصولات شرکت می باشد

وی افزود: در این راستا در شش ماه گذشته با استفاده از اساتید و کارشناسان خبره  به طراحی دوره های جدید پرداختیم  که برای عموم شرکت های مخابراتی و دست اندرکاران صنعت فاوا تهیه و تدوین شده است که شامل 45 دوره در زمینه های  تخصصی مرتبط  است.

حسنی صدر ،آموزش نسل چهارم و پنجم  شبکه مخابرات سیار،آشنایی با شبکه های هوشمند IN،ارزیابی اقتصادی پروژه های IT ، تدوین RFP برای پروژه های IT ،تکنولوژی BPMS در مدیریت فرآیند های سازمانی، مبانی امنیت شبکه های کامپیوتری و اینترنت ،مبانی شبکه و مهندسی شبکه،مدیریت پروژه های IT،فناوری اطلاعات برای مدیریت بحران،کارآفرینی در فناوری اطلاعات و اصول و مبانی شبکه سازی کسب و کار، کاربردهای IOT در شرکت های مخابراتی، SDN، NFV، NGN/IMS را از جمله عناوینی دانست که در این دوره های  آموزشی تدریس می شود.

وی ادامه داد: مدل سازی و شبیه سازی کامپیوتری شبکه های مخابراتی،همگرایی در شبکه های مخابراتی،راهبری و نگهداری مراکز تلفن نسل جدید NGNآوا، فناوری اطلاعاتی و آسیب های فضای سایبری ،آشنایی با شبکه های داده و سرویس های ارزش افزوده و اصول سوئیچینگ  را از دیگر عناوین دوره های آموزشی مرکز دانست.

سرپرست اسبق معاونت آموزش، پژوهش و امور بین الملل وزارت ارتباطات همچنین اظهار کرد: مرکز آموزش و پژوهش آوا دارای رتبه یک آموزش و پژوهش از شورای عالی انفورماتیک کشور بوده و با بهره گیری از کادرآموزشی متخصص و مراکز دانشگاهی معتبر کشور آماده برگزاری کلیه دوره ها ی آموزشی کوتاه مدت و تخصصی با رویکرد فناوری های نسل جدید مخابراتی و با مجوز سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور می باشد.

مدیر مرکز آموزش و پژوهش صنایع ارتباطی آوا،  ارایه گواهینامه معتبر با همکاری سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران،تخفیف شهریه به دانش آموختگان ممتاز، تعامل با مراکز دانشگاهی و پژوهشی معتبر کشور،ارایه آموزش های تخصصی و کاربردی و مهارتی،،برگزاری دوره های آموزشی تخصصی برای مدیران و کارکنان با مجوز سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و ارایه آموزش های تعهدی محصولات تولیدی شرکت را از جمله مزایای دورهای آموزشی این مرکز دانست.

 حسنی صدر که پیش از این در سمت مدیریت مرکز آموزش شرکت مخابرات ایران نیز فعالیت کرده با بیان اینکه شناسایی نیازهای آموزشی و پژوهشی مشتریان از جمله کارها و فعالیت های  مهم مرکزآموزش و پژوهش صنایع آوا  محسوب می شود اظهار کرد: از دیگرفعالیت های ما ،تهیه و تدوین پروپوزال های پژوهشی با مشارکت خود افراد در شرکت است.

رییس سابق دانشکده مخابرات در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه اندازی دفتر مطالعات آینده در این مرکز نیز توضیح داد: بخش دوم فعالیت مرکز  ، پژوهش است که در این راستا دفتر مطالعات آینده در زیر مجموعه این مرکز تشکیل شد که ماْموریت اصلی آن، رصد کردن  آخرین روندهای فناوری و بازار صنایع مخابراتی و پیش بینی تحولات محتمل در این حوزه در بازه زمانی ۵ تا ۱۰ سال آینده است که  در این راستا استفاده از ظرفیت کلیه پژوهشگران، تعامل با مراکز معتبر علمی و پژوهشی دانشگاهی و نیز رصد کردن فعالیت گروه های مطالعاتی در ITU و APT و سایر مجامع بین المللی در دستور کار این دفتر قرار گرفته است.

مدیر مرکز آموزش و پژوهش صنایع همچنین از  ادامه ثبت اختراعات توسط این مرکز و با  کمک  سازمان ثبت اختراعات و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد که از حدود دو ماه گذشته شروع شده است.

وی  یادآور شد: شرکت صنایع ارتباطی آوا، با بیش  از پانزده سال تجربه و برخورداری از مهارت و دانش کارشناسان متخصص، یکی از صنایع دانش بنیان کشور و پیشگام در زمینه فناوری های نوین مخابراتی است که  این شرکت، برای نخستین بار در ایران، از سال 1379، طراحی و تولید مراکز تلفن نسل جدید مبتنی بر شبکه را بر اساس جدیدترین فناوری مخابراتی جهان NGN/IMS آغاز کرد.

 حسنی صدر افزود:این شرکت به پشتوانه ی تجربه های ارزشمند کسب شده در طول سال های متمادی و به همت تلاش بدون وقفه مدیران و پژوهشگران خود توانسته با پیاده سازی مجموعه متنوعی از ایده ها و تولید محصولات نوآورانه، به طور مستمر نسبت به ارتقای کیفی و کمی سبد محصولات خود اقدام کند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز