خبرگزاری کار ایران

صادرات اولین محموله دارو به عراق

asdasd
کد خبر : ۴۰۸۲۴۱

یک شرکت ایرانی برای اولین بار با 15 داروی تولیدی در مناقصه دارو و تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت کشور عراق برای تامین اقلام دارویی آن کشور درسال 2015 شرکت کرد و توانست در عرضه 9 محصول برنده شود.

به گزارش ایلنا، بابک مصباحی، درمورد هدف از شرکت در این مناقصه گفت: حضور در بازار دارویی کشور عراق و صادرات دارو کمک زیادی به ارزآوری به داخل کشور می کند. از سوی دیگر نیز منجر به شناخت بهتر برند دارو های ایرانی در این کشور همسایه خواهد شد. با حضور در بازار دارویی کشور عراق می توانیم شاهد افزایش سهم از بازار چهارمیلیارد دلاری واردات دارو در این کشور باشیم.

مدیر عامل شرکت ایران دارو افزود :  به تازگی صادرات اولین محموله اولین محموله داروی کپسول گاباپنتن 300 میلی گرمی از 9 قلم داروی برنده شده در این مناقصه به کشور عراق انجام شد که در آینده نزدیک ،دیگر محصولات  نیز صادر خواهد شد.

 وی گفت : قرص هیدرو کلروتیازید، قرص ترامادول، کپسول گاباپنتن، کرم آسیکلویر، کرم فلوسینولون، کپسول پرگابالین، کاپتوپریل 50 و 25، استازولامید نام 9 محصول دارویی شرکت ایران دارو است که در آینده ای نزدیک شاهد صادرات آن به کشور عراق خواهیم بود. به گفته دکتر مصباحی ارزش کل این محصولات که در مناقصه برنده شده، 650 هزار دلار است.

همچنین هم اینک صادرات محصولات دارویی به کشور های افغانستان ، قزاقستان ، سوریه و اقلیم کردستان عراق در حال انجام است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز