خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون حقوقی رئیس جمهور و همزمان با هفته دولت؛

چهار طرح عمرانی و تولیدی در شهرک صنعتی قرچک افتتاح شد

به مناسبت هفته دولت چهار طرح عمرانی و تولیدی با حضور معاون حقوقی رئیس جمهور در شهرک صنعتی قرچک به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی تهران، در جریان سفر حجت‌الاسلام مجید انصاری به شهرستان قرچک، طرح‌های راه دسترسی، پست برق سیار و شبکه انتقال و توزیع 20 کیلوولت، مخازن زمینی و هوایی و ایستگاه پمپاژ و همچنین واحد تولیدی حصیر سفیر در شهرک صنعتی قرچک به بهره‌برداری رسید.

معاون حقوقی رئیس جمهور در آیین افتتاح این پروژه‌ها با تبریک هفته دولت و تقدیر از همت کارآفرینان کشور اظهار کرد: کارآفرینان با درک شرایط کشور در مسیر توسعه پایدار ایران اسلامی گام برمی‌دارند و این مسأله باعث خرسندی است.

مجید انصاری با ابراز خرسندی از راه‌اندازی شهرک صنعتی قرچک گفت: این شهرک می‌تواند از طرفی به تولید ملی و از طرف دیگر به اشتغال جوانان کشور کمک کند.

وی با اشاره به مشکلات و موانع موجود در حوزه صنعت افزود: آن‌چه در شهرک صنعتی قرچک رخ داده، نمونه‌ای از اقدام در مسیر رفع موانع تولید است و امیدوارم با رسیدن آب و برق به این شهرک، واحدهای صنعتی به‌سرعت احداث و بهره‌برداری شوند.

معاون حقوقی رئیس جمهور تصریح کرد: دولت با تمام توان از سرمایه‌گذاری و تولید در واحدهای کوچک و متوسط حمایت می‌کند و در همین راستا و بر اساس تصمیم ستاد اقتصاد مقاومتی، تدابیر ویژه‌ای برای حل مشکل تأمین مالی این واحدها درنظر گرفته شده است.

انصاری ادامه داد: بانک‌ها مکلف شده‌اند تسهیلات لازم را برای واحدهای تولیدی فراهم کنند و به‌غیر از این تسهیلات نیز می‌توانند به‌طور داوطلبانه مقدار اعتبار پیش‌بینی شده برای تولید را به صنعتگران ارائه دهند.

وی با اعلام این‌که 7500 واحد صنعتی راکد توسط دولت شناسایی شده است، اظهار کرد: امیدواریم این واحدها تا پایان سال راه‌اندازی شوند.

معاون حقوقی رئیس جمهور از استانداری‌ها و فرمانداری‌های کشور خواست تا با کمک مدیران محلی و پشتیبانی دولت و مجلس، به طراحی مشاغل زودبازده و واحدهای تولیدی کوچک توجه بیشتری داشته باشند.

انصاری گفت: واحدهای کوچک صنعتی در کنار ایجاد اشتغال می‌توانند به تولید ملی و زنجیره صنایع بزرگ کشور نیز یاری‌رسانی کنند.

وی با اشاره به این‌که شهرستان‌های کشور در زمینه ایجاد واحدهای اشتغالزا و سرمایه‌گذاری سزاوار توجه بیشتری هستند، افزود: مردم و مسئولان باید آن‌چه را که در توان دارند، بر روی تولید کالا در داخل کشور متمرکز کنند و بر مصرف کالای داخلی و عدم واردات کالاهای غیرضروری همت داشته باشند.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران نیز در این مراسم ضمن تبریک هفته دولت، عدم توجه به فعالیت جمعی را یکی از معضلات عمومی در حوزه مدیریت کشور عنوان کرد و گفت: متأسفانه توجه به کار گروهی که در آموزه‌های دینی ما هم به آن تأکید شده، امروزه فراموش شده است.

محمدرضا قاهری‌بدر افزود: در راستای تحقق همین اصل مهم، طی ماه‌های اخیر نسبت به تشکیل شوراها و کارگروه‌های مشترک با سازمان‌ها و نهادهای ذیربط اقدام شده است.

وی اضافه کرد: با کمک فرمانداری‌ها و استانداری تهران کمیته‌های مشترکی را تشکیل داده‌ایم تا صنعتگران بدون بروکراسی‌های معمول بتوانند از خدمات شهرک‌های صنعتی بهره‌مند شوند.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران اظهار کرد: وظیفه کارگروهای مشترک شرکت شهرک‌های صنعتی و سازمان‌های مختلف این است که با همدلی و همفکری، مسائل مربوط به صنعتگران را در حداقل زمان حل کنند.

قاهری‌بدر ادامه داد: نمونه بارز این همکاری، افتتاح خدمات آب‌رسانی و برق‌رسانی به شهرک صنعتی قرچک بود که طی 5 سال اخیر متوقف شده بود و با یک همکاری نزدیک ظرف مدت یک هفته حل شد.

وی تصریح کرد: در سال اقتصاد مقاومتی، محور اصلی فعالیت دستگاه‌ها باید راه‌اندازی صنایع کوچک باشد؛ چرا که حل مشکلات اقتصادی کشور در گرو توجه به صنایع کوچک است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران همچنین با اشاره به نقش مؤثر اشتغالزایی در کاهش جرم در جامعه اظهار کرد: محققان علم روان‌شناسی، ایجاد هر اشتغال را معادل کاهش 20 جرم در جامعه عنوان می‌کنند و اهمیت اشتغالزایی به حدی است که می‌توان گفت هر واحد صنعتی که افتتاح می‌شود، یک زندان هم ممکن است تعطیل شود.

در پایان این مراسم، از مدیران و فعالان صنعتی شهرستان قرچک تقدیر به‌عمل آمد.

 

کد خبر : ۴۰۴۹۰۰