خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت صنعت ، معدن و تجارت :

روابط عمومی ها پرچمدار اقتصاد مقاومتی باشند

سخنگوی وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت : روابط عمومی ها باید پرچم دار اقتصاد مقاومتی در کشور باشند.

به گزارش ایلنا به نقل از "شاتا" منوچهر طاهایی در گردهمایی مدیران روابط عمومی سازمان های صنعت ،‌معدن و تجارت سراسر کشور با تاکید بر اینکه متولی اقتصاد مقاومتی روابط عمومی های وزارت صنعت ،‌معدن و تجارت هستند افزود : این وزارتخانه وظایف مشخصی دارد و باید فضای کسب و کار را بهبود ببخشد و شرایط کار آفرینی در کشور را تسهیل و اصناف را ساماندهی کند و زیر ساختهای صنعت و معدن کشور را آماده سازد اما بقیه مسائل بر عهده وزارتخانه ها و سازمانهای دیگر و روابط عمومی هاست.

وی خطاب به مدیران استانی روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت تاکید کرد : با وجود همه مسائل و مشکلات بودجه ای و معذورات پیش رو این پرچم را نباید به دست دیگری بدهید و همه باید زیر پرچم اقتصاد مقاومتی صنعت ، معدن و تجارت حرکت کنید .

طاهایی با بیان اینکه مشکل ما در تولید نیست افزود : ما مازاد تولید نیز داریم و در بساری موارد مانند تولید سیمان مازاد تولید وجود دارد ، مشکل ما در فرهنگ مصرف است .

مشاور وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به آمار صادرات 4 ماهه امسال تصریح کرد :  طی این مدت 16.3 میلیارد دلار صادرات در حوزه صنعت و معدن و انجام شده که نسبت به سال گذشته 21 درصد افزایش نشان می دهد و طبق هدفگذاری های انجام شده باید 10 میلیارد دلار به صادرات افزوده شود.

وی با اشاره به دو آسیب بزرگ در حوزه تولید گفت : ورود قاچاق کالا با آماری در حدود 20 میلیارد دلار یا 70 هزار میلیارد تومان به کشور قطعا سازمان یافته است .

این در حالی است که به گفته طاهایی آسیب بزرگ دیگر در حوزه استقلال اقتصادی است که در این زمینه باید بانوان دست به کار و پیش قدم شوند.

 

 

کد خبر : ۴۰۰۵۹۳