خبرگزاری کار ایران

پرداخت تسهیلات به فعالان صنایع الکترونیک و دانش بنیان

مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) گفت: فعالان صنایع الکترونیک و شرکت های دانش بنیان متناسب با سطح فناوری و علمی بودن طرح ها می توانند از تسهیلات با نرخ سود 5 تا 15 درصد بهره مند شوند.

به گزارش ایلنا به نقل از شاتا؛علی وحدت در اجلاس فعالان صنایع الکترونیک که با حضور معاون فناوری رئیس جمهور و وزیر صنعت در پژوهشگاه وزارت نیرو اغاز بکار کرد افزود: این صندوق در سال 94 بیش از 400 میلیارد ریال ضمانتنامه برای ذینفعان صادر و بیش از 1500 میلیارد ریال تسهیلات با نرخ ترجیحی به شرکت ها و طرح های این حوزه اعطا کرده است.

وی با تاکید بر توسعه همکاری های بین المللی با هدف یادگیری فناوری و نیز ایجاد ارتباط منطقی بین شرکت های بزرگ با صنایع دانش بنیان گفت: باتوجه به تنوع و گستردگی صنایع الکترونیک شامل صنایع مخابراتی ، ای تی ، ای سی تی ، نرم افزار و صنایع الکترونیک مصرفی باید در بخش هایی از صنایع الکترونیک ورود پیدا کنیم که هم رقابت پذیر باشیم و هم ارزش افزوده بالایی برای کشور ایجاد کنیم .

وحدت افزود: صنایع الکترونیک درصورت تامین بازار از توانایی بالایی برای تولید محصول برخوردارند و لازمه تحقق این مهم این است که نگاه شرکت های بزرگی چون شرکت های مخابراتی ، اپراتورها و صنایع خودروسازی در تامین نیازهای خود به داخل باشد.

وی گفت: امروزه تولیدات صنایع الکترونیک40 تا 50 درصد از ارزش خودرو را در دنیا تشکیل می دهد در حالیکه این سهم در صنعت خودروسازی ما بسیار کمتر است ، مادامیکه در جهت رقابت پذیری و رفع نیازهای مشتری حرکت نکنیم اتفاقی در این حوزه نخواهد افتاد.

وحدت افزود: بر این باورم که تامین مالی صنایع پیشرفته لزوما بهترین روش برای حمایت از این صنایع نیست ، ما باید به سمتی حرکت کنیم که شرکت های سرمایه گذاری ریسک پذیر خصوصی به سرمایه گذاری در این بخش ترغیب شوند.

مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) با بیان اینکه روش ورود ما به سرمایه گذاری ریسک پذیر اخیرا تدوین و تصویب شده که در نیمه دوم سال اجرایی می شود گفت: در روش سرمایه گذاری ریسک پذیر ما از شرکت های خصوصی با اعطای تسهیلات بلند مدت شبیه به تسهیلات قرض الحسنه حمایت می کنیم .

وحدت افزود: شرکت های خصوصی ابتدا سبدی از طرح های ریسک پذیر را ارائه و بعد از ارزیابی ، با مدلی که تدوین کردیم شرکت ها در این طرح ها سرمایه گذاری می کنند .

وی همچنین گفت: نحوه حمایت از صنایع پیشرفته با محوریت تامین مالی ، بنگاههای بزرگ و نفوذ فناوری در این بنگاهها همچنین نقشی که در رشد شرکتهای نوپا و دانش بنیان می توانند داشته باشند و نیز همکاری های بین المللی ، یادگیری و انتقال فناوری در قالب همکاری ها از موضوعات محوری این همایش است.

وحدت افزود: شرکت‌های فعال در صنعت الکترونیک و سیاست‌گذاران فعال در حوزه صنایع نوین و فناوری‌های پیشرفته و پژوهشگران عرصه صنایع الکترونیک مخاطبان همایش فعالان صنایع الکترونیک کشور هستند.

 

کد خبر : ۳۹۸۹۴۵