خبرگزاری کار ایران

دبیرخانه بخش غیر دولتی اقتصاد در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی نقش آفرین است

asdasd
کد خبر : ۳۹۶۷۳۳

رئیس اتاق اصناف ایران از تشکیل دبیرخانه مستقل بخش غیر دولتی اقتصاد در کنار دولت، مجلس و سایر نهادها و ارگانها در کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اتاق اصناف  ایران؛علی فاضلی  افزود: این دبیرخانه با مشارکت اتاق بازرگانی، تعاون و اصناف کشور تشکیل شده است.
 
وی اظهار داشت: دبیرخانه مزبور می‌تواند درتحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بسیار نقش آفرین باشد.
 
رئیس اتاق اصناف ایران گفت: از اهداف اصلی اقتصاد مقاومتی کاهش وابستگی‌ها و تاکید برروی مزیت‌های تولید داخلی و تلاش برای خود اتکایی است.
 
وی با بیان اینکه نگاه واقعی و تولید محور کردن اقتصاد کشور از مصادیق بارز خود اتکایی است، افزود: متاسفانه طی دهه اخیر به این موضوع در کشور کم پرداخته شده است.
 
فاضلی با بیان اینکه متاسفانه ابزارهای لازم برای حمایت از تولید در کشور وجود ندارد، اظهار داشت: دشمن با درگیری فیزیکی با ایران نا امید شد و تمام هم و غم خود را بر روی دو موضوع اول اقتصاد و دوم فرهنگ متمرکز کرد.
 
وی با اشاره به این جمله که اثر تحریم‌ها بر مباحث اقتصادی بر کسی پوشیده نیست، گفت: غفلت مسئولان از تولید داخلی نیز باعث شد اقتصاد کشور به ورطه نابودی کشیده شود.
 
رئیس اتاق اصناف با اعلام اینکه شرایط کشور هم اکنون خیلی به نفع و حمایت از تولید نیست، افزود: مردمی کردن اقتصاد از شاخص‌های اصلی اقتصاد مقاومتی است که متاسفانه این مسئله هم مغفول مانده است.
 
وی در ادامه با اشاره به این جمله که قوانین موجود در حوزه اقتصادی کشور خیلی کارآمد نیست، تصریح کرد: اصلاح و بازنگری برخی قوانین می‌تواند به تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کمک شایان توجهی داشته باشد.
 
فاضلی ؛ قانون کار، قانون نظام صنفی و قانون جامع مالیاتی کشور را خیلی کاربردی ندانست و گفت: در حال حاضر بنگاه‌های اقتصادی و کار آفرینی در اقتصاد کشور آن طوری که باید و شاید نقش آفرین نیستند بنابر این در این حوزه می‌توان کاراتر هم عمل کرد.
 
وی همچنین از تشکیل دبیرخانه مشترک بین اتاق بازرگانی، تعاون و اصناف با هدف تحقق بخشی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور خبر داد و افزود: این دبیرخانه مستقل و در کنار دولت، مجلس و سایر ارگان‌ها در حال انجام وظیفه بوده و تاکنون گام های مثبتی در جهت اشتغال، رونق تولید و …در جامعه برداشته شده است.
 
رئیس اتاق اصناف ایران رمز موفقیت در اقتصاد را ترجیح منافع ملی بر منافع فردی دانست و اظهار داشت: هر وقت حتی در شرایط بسیار سخت و بحرانی منافع ملی بر منافع فردی ترجیح داده شد نتیجه چیزی جزء پیروزی و موفقیت نبوده است.
 
وی در ادامه با انتقاد از اینکه اراده جدی برای برخورد با مفاسد اقتصادی در کشور وجود ندارد، افزود: نهادهای غیر دولتی نمی‌توانند در این حوزه وارد شوند از این رو می‌طلبد بخش دولتی توجهی جدی به این مهم داشته باشد.
 
فاضلی تاکید کرد: مجموعه اتاق اصناف ایران در کنار دولت و مسئولان نظام در امر مبارزه با قاچاق و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به انجام وظیفه می‌پردازد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز