خبرگزاری کار ایران

الزام مجریان نمایشگاهی به رعایت تعرفه‌های مصوب

افخمی‌راد: دریافت هزینه‌های اضافی نمایشگاهی غیرقانونی است

asdasd
کد خبر : ۳۹۴۰۶۱

معاون وزیر صنعت و رییس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه مجریان نمایشگاهی باید تعرفه‌های مصوب را رعایت کنند، اظهار داشت: دریافت هزینه‌های اضافی به هر بهانه ای غیرقانونی است و تخلف محسوب می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از  سازمان توسعه تجارت، ولی‌ا... افخمی‌راد ضمن تاکید بر حفظ حقوق شرکت‌کنندگان در نمایشگاه‌ها، گفت: رعایت نکردن ضوابط و آیین‌نامه‌های برگزاری نمایشگاه‌ و دریافت مبالغ بالاتر از نرخ مصوب تخلف محسوب شده، موجب اخلال در روند برگزاری نمایشگاه‌ها می‌شود و براساس دستورالعمل تخلفات نمایشگاهی با مجریان خاطی برخورد می‌شود.

وی با تاکید بر شرایط پس از برجام و اهمیت نمایشگاه‌های ایران، تاکید کرد: اکنون اقبال شرکت‌های داخلی و خارجی به حضور در نمایشگاه‌های کشور مضاعف شده و باید شرایطی فراهم شود تا شرکت‌کنندگان با حداقل هزینه در نمایشگاه حاضر شده و در یک فضای آرام، منافع بیشتری را از حضور در این رویدادها کسب کنند.

افخمی‌راد همچنین خاطرنشان کرد: مقایسه وضعیت نمایشگاه‌های تجاری داخلی کشور در شرایط قبل و پس از برجام حاکی از اقبال بیشتر شرکت‌های داخلی و خارجی به نمایشگاه‌های ایران است به نحوی که برخی از نمایشگاه‌های داخلی به عنوان یک برند معتبر در سطح منطقه معرفی می‌شوند؛ به همین دلیل نظارت بر برگزاری آنها بیش از گذشته اهمیت دارد.

رییس سازمان توسعه تجارت یادآور شد: دست اندرکاران صنعت نمایشگاهی اعم از سازمان توسعه تجارت ایران و شرکت‌های نمایشگاهی باید تلاش کنند تا صنعت نمایشگاهی کشور به عنوان یک صنعت سالم و پویا، جایگاه شایسته خود را در میان سایر صنایع مستحکم کند.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌ مجریان متخصص و متعهد نمایشگاهی، عنوان کرد: سازمان توسعه تجارت برنامه‌های مشخصی مانند هماهنگی حضور هیات‌های تجاری، سرمایه‌گذاری خارجی در نمایشگاه‌ها، برگزاری جلسات مذاکرات رودررو میان شرکت‌های ایرانی و همتایان خارجی و همچنین ارزیابی و نظارت مستمر بر حسن انجام وظایف مجریان نمایشگاهی را در دستور کار خود قرار داده و بر آن است تا با تکیه بر ضوابط قانونی و رعایت الزامات، فضایی سالم و شاداب را در عرصه نمایشگاهی کشور حاکم سازد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز