خبرگزاری کار ایران

مجمع سالانه انجمن صنفی دایکست ایران برگزار شد

صنعت دایکست (ریخته گری تحت فشار) ایران با فاصله زمانی اندک و قابل قبولی از صنعت دایکست جهان، تاریخچه ای ارزشمند دارد. لیکن انجمن دایکست ایران در مقایسه با صنعت دایکست ایران، بسیار جوانتر است و از شکل گیری هسته های اولیه آن بیش از پنج سال و ثبت رسمی آن بیش از یک سال نمی گذرد.

به گزارش ایلنا، روز 29 تیر ماه 1395 از این جهت برای صنعت دایکست ایران اهمیت دارد که اوج همدلی و همراهی در آن به منصه ظهور رسید. قریب به یکصد و پنجاه نفر از دست اندرکاران این صنعت و صنایع وابسته، در کنار مهمانان ویژه، خانم محبوبی  از وزارت کار و رفاه اجتماعی ، دکتر غلامرضا سلیمانی، عضو هییت مدیره و معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران،  گودرزی، رییس هییت مدیره سندیکای آلومینیوم ایران و مهندس عبدالحمید قدیمی، دبیر انجمن صنفی صنعت ریخته گری با حضور در مجمع عمومی عادی و ضیافت شامی که در هتل آکادمی المپیک برگزار شد، ضمن استماع گزارش عملکرد هییت مدیره انجمن دایکست ایران، به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

مراسم با تلاوت آیاتی از کلام خداوند و پخش سرود ملی ایران آغاز شد. یک دقیقه سکوت به مناسبت درگذشت عزیز صنعتگری که در اثر حادثه جان خود را از دست داده بود، ضمن احترام به ایشان، لزوم رعایت ایمنی را در صنعت دایکست به حاضران یادآور نمود.

در ادامه و در حضور هییت رییسه و صنعتگران حاضر در مجمع، آقای شاهن مارکاریان، ریاست هییت مدیره انجمن دایکست، گزارشی از عملکرد انجمن را به اختصار از بدو تشکیل انجمن و به تفصیل از یکسال گذشته ارایه کرد.

Untitled

بازرس انجمن، آقای وحید اسحاقی، در ادامه تریبون را در اختیار گرفتند و ضمن تایید عملکرد هییت مدیره در نخستین سال فعالیت رسمی انجمن، گزارش مالی انجمن را ارایه و تایید نمودند. ایشان تاکید داشتند که حضور هر چه بیشتر فعالین در این صنعت آینده روشن تری را پیش روی آن قرار خواهد داد و دعوت نمودند که حاضرین، حضور حداکثری و سبز خود را به عضویت حداکثری در انجمن تبدیل نمایند.

Untitled

در ادامه دکتر سلیمانی به ایراد سخن پرداخت. ایشان با سادگی و به دور از ظاهرسازی های مرسوم و با تبری جستن از وعده هایی که صنعتگران خسته از شنیدن آنها هستند، قول حمایت و همراهی را از سوی دولت و سازمان متبوع‌شان دادند. حمایت هایی نظیر پرداخت هزینه های دوره های آموزشی داخلی و خارجی، رفع مشکلات واحدها در شهرک‌های صنعتی و تامین سهمی از حقوق نیروهایی که از طریق سازمان صنایع کوچک جذب می شوند، بخشی از قول های مساعد وی بود. همچنین بر حمایت بی دریغ دولت از صادرات قطعات نیمه تمام به کشورهای مطرح و خودروسازان بزرگ اروپا و شرق آسیا تاکید کرد.

Untitled

انتخاب بازرس بخش بعدی برنامه بود که با حضور 6 کاندید برگزار شد و آقای وحید اسحاقی  با رای مجددا برای یک دوره یک ساله به عنوان بازرس اصلی انجمن و آقای مسعود هومان، از پیش کسوتان صنعت دایکست ایران، به عنوان بازرس علی البدل انتخاب شدند.

کد خبر : ۳۹۲۶۱۷