خبرگزاری کار ایران

قدردانی علی فاضلی از اعضای هیات عالی نظارت برای باقی ماندن آژانس ها در اتحادیه‌های صنفی

asdasd
کد خبر : ۳۷۲۴۹۲

با پیگیری های رییس اتاق اصناف ایران در جلسات کمیسیون زیربنایی دولت و هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی، آژانس های حمل ونقل عمومی بار و مسافر تحت پوشش اتحادیه های صنفی باقی ماند .

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، به همین منظور علی فاضلی رییس اتاق اصناف در نامه های جداگانه ای به اعضای هیات عالی نظارت بر واحدهای صنفی بر باقی ماندن  آژانس های حمل و نقل بار و مسافر در شمولیت قانون نظام صنفی بر واحدهای مذکور و دریافت پروانه از اتحادیه ها قدردانی کرد.

بر اساس این گزارش، پیگیری ها و مکاتبات انجام شده در سال های اخیر  ،  آرای متعدد هیات عمومی دیوان عدالت اداری و همچنین نظریه معاونت حقوقی ریاست جمهوری جملگی صنفی بودن فعالیت موسسات تاکسی تلفنی و آژانس ها را در چارچوب قانون نظام صنفی را نشان می دهد.

ترکیب اعضای هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی را وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیر کشور، وزیر دادگستری، فرمانده نیروی انتظامی، رییس اتاق اصناف ایران و شهردار تهران تشکیل می دهند.

هیات وزیران، صنفی بودن فعالیت آژانس های عمومی بار و مسافر درون شهری را اردیبهشت ماه ۹۵ تصویب کرد.

مصوبه مذکور ۲۲ اردیبهشت ماه جاری از سوی دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور به وزارتخانه های کشور، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، نیرو، نفت و همچنین سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شده است.

لازم به ذکر است علی فاضلی رییس اتاق اصناف ایران در نامه ای به دکتر روحانی رییس جمهوری ، خروج آژانس های عمومی بار و مسافر از شمولیت قانون نظام صنفی را بر خلاف دیدگاه های رهبر معظم انقلاب در ابلاغیه اصل ۴۴ و همچنین برنامه های رییس جمهوری در واگذاری امور به تشکل های صنفی دانسته بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز