خبرگزاری کار ایران

اکتشاف 5 تیپ معدنی در پهنه ایران مرکزی

asdasd
کد خبر : ۳۷۰۹۸۶

مدیر اکتشاف ایمیدرو گفت: 5 تیپ معدنی در محدوده های امیدبخش بلوک نخست پهنه ایران مرکزی اکتشاف شد.

به گزارش ایلنا به نقل از (ایمیدرو)، «علی اصغر زاده» با بیان این مطلب ؛گفت: منطقه عملیاتی اکتشاف ایران مرکزی به وسعت 90 هزار کیلومتر در 4 بلوک در محدوده استان های یزد، اصفهان، کرمان و خراسان جنوبی، از جمله برنامه اکتشاف 250 هزار کیلومتر مربعی است که ایمیدرو در حال اجرا دارد.

این برنامه یکی از اقدامات اساسی ایمیدرو طی بیش از دو سال گذشته است که با هدف کشف ذخایر جدید معدنی در کشور برای تامین مواد اولیه قابل اتکا ، به منظور توسعه صنایع معدنی به اجرا در آمده است.

وی ادامه داد: در فاز شناسایی بلوک نخست این منطقه، پس از انجام عملیات ژئوفیزیک هوایی (مَگنتومتری، رادیومتری و تهیه و گردآوری سایر لایه های اطلاعاتی)، 108 محدوده امیدبخش به مساحت 4800 کیلومتر مربع مورد اکتشاف قرار گرفته است.

مدیر اکتشاف ایمیدرو با اشاره به نتایج حاصل از عملیات اکتشافی در بلوک یک منطقه ایران مرکزی، تصریح کرد: در محدوده های امیدبخش حاصله، مواد معدنی در تیپ های زایشی متفاوتی شامل IOCG (آهن، مس و طلا)، MVT (سرب و روی)، پُرفیری-اپیترمال (مس، مولیبدن، طلا و آنتیموان)، اسکارن (آهن، مس و طلا) و تنگستن رگه ای اکتشاف شده است،

وی افزود: در حال حاضر، با اولویت بندی محدوده های امید بخش یاد شده، عملیات فاز پی جویی بر روی محدوده های دارای اولویت یک آغاز شده است.

اصغر زاده ابراز داشت: در نظر داریم همزمان با تداوم فاز پی جویی در بلوک 1، عملیات شناسایی و ژئوفیزیک هوایی را در 3 بلوک دیگر این منطقه به اجرا در آوریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز