خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران اعلام کرد:

136 هزار هکتار زمین در اختیار شهرکهای صنعتی

asdasd
کد خبر : ۳۶۶۸۰۱

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی ایران با اشاره به اینکه در کشور 136هزار هکتار زمین در اختیار شهرکهای صنعتی است، اعلام کرد: هم اینک از تعداد 87 هزار و 659 واحد صنعتی موجود در کشور، 79 هزار و 838 واحد آن صنایع کوچک و متوسط هستند که این میزان 91 درصد صنایع کشور را تشکیل می دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی، مهندس علی یزدانی روز یکشنبه در جلسه کمیته ایجاد رونق واحدهای صعتی کوچک و متوسط که در محل استانداری مرکزی و با حضور استاندار و مدیران اجرایی برگزار شد افزود: یکی از اولویت های کاری این سازمان رونق بخشی به این واحدها در قالب تشکیل کارگروه های شهرستانی و استانی است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران اضافه کرد: وظیفه اصلی این کارگروه رونق بخشی و رصد کردن کارشناسی واحدهای صنعتی در حال ساخت و ساز و به بهره برداری رسیده و شناسایی واحدهای مشکل دار صنعتی است که می تواند به عنوان رفع مشکل به ستاد تسهیل استان و ستاد اقتصاد مقاوتی معرفی تا مشکلات آنها حل و فصل شود.

مهندس یزدانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ابتدای امسال اظهار داشت: صنایع کوچک و واحدهای تولیدی متوسط نقش کلیدی و بسزایی در حل مشکلات اشتغال و بهره مندی طبقات پایین جامعه دارند و تشکیل کارگروه های استانی نیز در رونق بنگاه های کوچک و متوسط صنعتی بسیار حائز اهمیت است.

وی در ادامه گفت: هم اینک 948 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در کشور وجود دارد که 778 شهرک و ناحیه در حال بهره برداری می باشد که سهم استان مرکزی از این تعداد حدود 4 درصد است.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت اظهار داشت: هم اینک در کشور 136هزار هکتار زمین در اختیار شهرکهای صنعتی است  که 78 هزار هکتار آن عملیاتی شده است. در استان مرکزی نیز از حدود 12هزار هکتار حدود 4 هزار و 700 هکتار آن واگذار شده که 9 درصد از سهم کل کشور است که این امر نشان می دهد استان با دارا بودن ظرفیت های صنعتی و مزایای بالای منطقه ای و کشوری می تواند مقصد بسیاری از سرمایه گذاران واحدهای صنعتی باشد.

مهندس یزدانی با اشاره به ثابت بودن قیمت حق بهره برداری از تاسیسات در طول سال 95 برای سرمایه گذاری در شهرکها و نواحی صنعتی خواستار تعامل تمامی سازمان های اجرایی و استانداری جهت تخصیص اعتبارات استانی برای عمران و آبادانی شهرکهای صنعتی و صنایع کوچک شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز